מומחים במשרד הבריאות על ביטול ההגבלות: "החלטה פוליטית"

לאחר ההודעה על ביטול התו הירוק, נודע לחדשות 13 כי צוות המומחים של המשרד מודר מההחלטה. חברים בצוות מסרו כי הם חושדים שהמניע לא היה מקצועי • פרסום ראשון

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מומחים במשרד הבריאות מסרו הערב (ראשון) לחדשות 13 כי ההחלטה על ביטול התו הירוק "מריחה כמו החלטה פוליטית". זאת לאחר שהצוות מודר מההחלטה ולא היה שותף לה - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

מוקדם יותר הערב הודיע המשרד כי לא יבקש להאריך את הגבלות הקורונה, לאור נתוני התחלואה הנמוכים והיציבים. משמעות ההחלטה היא שהחל מ-1 ביוני יוסרו כל ההגבלות, ולכן לא יהיה צורך יותר בתו ירוק ויבוטל גם התו הסגול.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מעבר לכך, אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים, כאשר עד להחלטה אחרת תימשך חובה זו. בנוסף, ההגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "ישראל חוזרת לשגרה. לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 12 נדבקים חדשים בלבד, בעוד כאשר התחלואה הייתה בשיא היו יותר מ-10 אלף מאומתים חדשים ביום. כמו כן, ממוצע הנדבקים החדשים השבועי עומד כעת על 27, ובשיא היה יותר מ-8,600. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 520, כשבשיא היו כ-88 אלף. מתוך החולים הפעילים 59 עדיין במצב קשה. נוסף על כך, שיעור הבדיקות החיוביות עומד בימים אלו סביב 0.1% בלבד.