חשופים בצריח: מדוע הצוות הרפואי נדבק בנגיף הקורונה?

רופאים ואחיות מסכנות חייהם - ומדווחים על חוסר במסכות ומטושים. המפעל היחיד בישראל שמייצר ציוד רפואי מספר שלרוב מזמינים אותו בתי החולים מסין. "קו פרשת המים של משרד הבריאות" • המפצח

זמן צפייה: 08:23

אם רוצים להבין איך מתפרצת מגפה, כל מה שצריך הוא להסתכל על מה שקורה לצוות הרפואי בחדר המיון בבית החולים "שיבא". רעות ברנס, אחות חדר מיון השוהה בבידוד סיפרה: "אחד הרופאים שלנו התגלה כחולה ובמהלך העבודה איתו נחשפתי אליו".

במקום לטפל בחשודי וחולי קורונה, היא מנוטרלת בבית והיא ממש לא היחידה. "כמעט שלושת רבעי מהצוות של האחיות של המיון נמצא כרגע בבידוד בית", אמרה והוסיפה "צריך להתחנן שיגיעו מסכות. חלוקים לא היו לנו להחליף". עד כה, 42 אנשים צוות רפואי נדבקו בנגיף, 4.8% מכלל הנדבקים. באיטליה המספר הזה הוא 5.6%, בספרד - 3.3% ובסין, 4.2% מהנדבקים הם אנשי רפואה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "אם לא תהיה ברירה – נטיל קנסות או נלך להסגר מלא"

לאחר שנפגש עם נשאית קורונה: השר סמוטריץ' נכנס לבידוד

מוות ראשון מקורונה בישראל, תיתכן החמרה בהנחיות • חדשות השבת

דניאל לב, מנכ''ל מפעל ''שיאון''
דניאל לב, מנכ''ל מפעל ''שיאון'' | צילום: חדשות 13

הסיפור של המחסור בציוד מיגון במיון ב"שיבא" הוא לא הסיפור רק שלהם. בכל בתי החולים בארץ דיווחו השבוע רופאות ורופאים, אחיות ואחים על מצוקה קשה. ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים גדול נשארו רק שש מסכות ובוואטסאפ שנשלח נכתב: "החלטת הנהלת בית החולים היא מתן מסכה כירוגית אחת לכל עובד".

דניאל לב, מנכ"ל מפעל "שיאון" בשדרות, היחיד בישראל שמייצר ציוד מיגון לבתי החולים, התייחס לחוסרים בציוד הרפואי ואמר: "כמות המסכות שאנחנו ייצרנו כל השנים היא כלום. בתי החולים מעדיפים לרכוש אותם בזול בסין. אין מלאים בבתי החולים", עוד הוסיף לב ואמר: "אירוע קורונה הוא אולי קו פרשת המים של תעשיית הבריאות. אין לנו את היכולת לייצר כי התבססנו על ייבוא ונכון להיום, ולכן אנחנו תקועים בלי אמצעי מיגון".