מחקר חדש חושף: מחלת החצבת "מוחקת" את הזיכרון החיסוני

מבדיקת כ-70 ילדים שחלו במחלה עולה כי נוסף על תופעות הלוואי של איבוד שמיעה ודלקת במוח, המחלה גורמת למערכת החיסונית לאבד הגנות שרכשה מפני מחלות אחרות

זמן צפייה: 02:24

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצביע על נזק נוסף שגורמת מחלת החצבת, אשר יכול להימנע על ידי חיסון. זאת לצד נזקים ידועים כמו איבוד שמיעה ודלקת במוח במקרים נדירים. משני מחקרים שפורסמו בהולנד, וסקרו 77 ילדים, עולה כי לאחר החלמה ממחלת החצבת, מתרחשת פגיעה במערכת החיסונית של החולה.

עוד בחדשות 13:

חמישה חודשים לאחר שנדבקה: מתה דיילת אל על שחלתה בחצבת

סכנת החצבת: 2 מיליון ישראלים לא מחוסנים; מלאי המנות לא מספיק

מחלת החצבת מכה בניו יורק; המקור – תושב שביקר בישראל

חצבת
חצבת | צילום: iStock

בדיקות דם שבוצעו בילדים לפני ואחרי המחלה הראו כי הזיכרון החיסוני שלהם, כלומר המחלות מפניהן יודע הגוף להגן על עצמו. "כאשר אנו נחשפים בצורה טבעית או באמצעות חיסון לגורם מסוים, נוצרים נוגדנים שבעצם מגנים עלינו מפני אותו גורם", הסבירה פרופ' גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ילדים בבית החולים איכילוב. "הנגיף של החצבת כנראה יכול להחליש את התגובה הזאת".

בשלוש השנים האחרונות חלה התפרצות מחודשת ומדאיגה של מחלת החצבת ברחבי העולם – וגם בישראל. מאז התפרצות המגפה מתו בארץ מהמחלה שלושה בני אדם. "הנגיף הוא מדבק בצורה בלתי רגילה", הוסיפה פרופ' גריסרו. "וברגע שישנם באוכלוסייה נתחים לא מחוסנים, מהר מאוד מתחילות מגפות וזה מה שקורה פה".