רופא בלחיצת כפתור: האפליקציה שיכולה לחסוך לכם נסיעה למיון

שירות חדש שמציעה קופת החולים מכבי, מאפשר למטופלים שנזקקים לטיפול מיידי לאתר רופא מתאים בקרבת מקום - וכך לחסוך את הנסיעה לבית החולים ולהקל על העומס בחדרי המיון

זמן צפייה: 02:31

רופא בלחיצת כפתור: שירות חדש שפיתחה קופת החולים "מכבי שירותי בריאות" מאפשר למטופלים שנזקקים לטיפול מיידי לאתר רופא מתאים בקרבת מקום - וכך לחסוך את הנסיעה לבית החולים ואת ההמתנה הארוכה בחדר המיון ואף להקל את העומס על מערכת הבריאות.

השירות, ממשק "מכבי רד" שמובנה בתוך האפליקציה של קופת החולים, שואל את המטופל מספר שאלות כדי להגדיר את הבעיה ממנה הוא סובל, ומאתר עבורו את הרופא המתאים מבחינת מומחיות והקרוב ביותר, שיוכל לקבלם באופן מיידי. האפליקציה יודעת גם לאתר תורים שבוטלו בהתראה קצרה ולהפנות את המשתמש לאחד מהם.

ערן קצב, שבנו רואי שנפצע במצח ונזקק לטיפול רפואי, ניסה את השירות החדש וחסך בעצמו נסיעה למיון. "לחצתי על רפואה דחופה והמערכת שאלה כמה שאלות, אם זה חתך או בליעה של עצם זר, אם יורד דם או לא, ואז היא שלחה אותי למרפאה הקרובה", סיפר קצב. "זה נורא הפתיע אותי, חשבתי שבשביל תפרים צריך ללכת למיון. זה היה פיתרון מעולה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו יביא לאישור הממשלה: 30 מיליון שקלים לשיקום נהריה

קורבן נוסף לשפעת: גבר בן 63 מת מסיבוכי המחלה

מבצע הלידה של האישה שגילתה בחודש שביעי שהיא בהיריון

ערן קצב ובנו רואי, שהגיעו לרופא דרך השירות החדש
ערן קצב ובנו רואי, שהגיעו לרופא דרך השירות החדש | צילום: חדשות 13

לפי נתוני משרד הבריאות, זמן ההמתנה הממוצע בחדר המיון בבתי חולים בישראל הוא יותר משלוש שעות. מאות אלפי ישראלים מגיעים לחדרי המיון מדי שנה עם פציעות קלות יחסית, שאפשר לטפל בהן במקום אחר. השירות החדש מפנה את אותם מקרים לרפואה בקהילה, וכך מתאפשר חיסכון בזמנם היקר של הצוותים הרפואיים, ומהמטופלים נחסכת ההמתנה הממושכת והמיותרת במסדרונות בתי החולים, שגם חושפת אותם לסכנת הידבקות בחיידקים אלימים.

"אנחנו מקבלים קריאה ועולה לנו התרעה על המסך, ממש כמו 'אובר'", הסביר ד"ר אילן יהושע, מתמחה ברפואת משפחה במכבי. "אנחנו יכולים לבחור אם לקבל את הקריאה או שלא לקבל אותה. ברגע שקיבלנו קריאה - כל המערכת מסביב מכווינה את המטופל להגיע אליי ומשם מתקיים הטיפול".

עד כה, כעשרת אלפים מקרים טופלו דרך השירות החדש. לפי הנתונים שאספה מכבי, תשעה מכל עשרה מטופלים שהגיעו לרופא דרך המערכת - חסכו לעצמם את הביקור בחדר המיון.