בפארקים כן - בפעילויות ספורט לא: מתי חלה החובה לעטות מסכה?

זה כמה שבועות שחובה לחבוש מסכות במרחב הציבורי, על מנת לנסות למנוע את התפשטות מגפת הקורונה. ובכל זאת, נראה כי ההנחיות מעט מעורפלות - והישראלים נותרו מבולבלים • המדריך המלא

זמן צפייה: 01:45

מגפת הקורונה: לפני חודשיים בדיוק הוחלה החובה לעטות מסכה במרחב הציבור, אלא שמאז נפתחו לא מעט מקומות וההנחיות נשארו מעט מעורפלות.

בשביל למנוע טעויות, נעשה קצת סדר: ההגדרה של משרד הבריאות היא כי יש לטעות מסכה בכל יציאה אל המרחב הציבורי - כולל יציאה לרחוב, לפארקים, לגני שעשועים, לעבודה, לקניון, לחנויות, לתנועות נוער, לחוגים וגם בחוף הים - עד הכניסה למים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החל מהיום: השימוש באמצעי האיכון של השב"כ למאבק בקורונה יופסק

אשכנזי לשר החוץ הגרמני: אין מפות לסיפוח – אין כרגע כל החלטה

בעקבות עובדת שנדבקה בקורונה: ראש עיריית ראשל"צ נכנס לבידוד

משבר הקורונה | צילום: רויטרס

במערכת החינוך, התלמידים מחוייבים במסכות במהלך ההפסקות, ומכיתות ד' ומעלה - גם בזמן השיעורים עצמם. חובת המסכות חלה גם על המתפללים בבתי כנסת, במסגדים ובבתי התפילות.

במסעדות ובברים, ההנחייה היא להיות עם מסכה עד שמתיישבים בשולחן - ולמרות זאת, מסעדה בתל אביב קיבלה קנס אחרי שהסועדים שחיכו למנות היו ללא מסכות. אם כך, ובשביל למנוע דוחות, יש להיות עם מסכה מרגע הכניסה וגם לצד השולחן עד שמגיע האוכל וגם לאחריו.

מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

מתי אפשר ללכת בלי? אם אתם במקום עבודה בחדר לבד או עם שותף ובלבד שיישמר המרחק הנדרש, בפעילות ספורט, וכן בבית, בקרב המשפחה הגרעינית.