תיעוד: יהודים שמתו בחו"ל מקורונה מובאים לקבורה בישראל

תמונות שהגיעו לחדשות 13 חושפות כיצד עובדי חברה קדישא מביאים לקבורה יהודים מרחבי העולם שהלכו לעולמם לאחר שנדבקו בנגיף - חרף התנגדותם הנחרצת של עובדי משרד הבריאות

זמן צפייה: 02:37

מגפת הקורונה: התמונות שהגיעו לידי חדשות 13 חושפות עוד צד שנוי במחלוקת של מגפת הקורונה, ומגלות כיצד נראית בימים אלה השגרה של עובדי חברה קדישא שמטפלים, בין היתר, גם במתי קורונה יהודים שמתו בחו"ל והוצאו לקבורה בישראל - עסק רווחי שיש בו סיכון גבוה במיוחד.

בתיעוד מערב פסח נראה מטוס מצרפת שנחת בנמל התעופה בן גוריון. מהמטוס הוצאו 16 ארונות מתים, כולם של חולי קורונה שנפטרו. מנמל התעופה הם הועברו בכלי הרכב שחיכו להם לבתי עלמין ברחבי הארץ, כאשר הטהרה של הגופות, ההליך המסוכן ביותר שעלול לגרום להדבקה, נעשית כאן בישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שיחזרו אחרי הקורונה": העימות בישיבת הממשלה על הטיסות מחו"ל

פעם נוספת: נדחתה העתירה נגד הטלת המנדט על נתניהו

שיפור במצב בן ה-22 שחלה בקורונה – חזר להכרה מלאה

חברה קדישא קוברים גופות יהודים שמתו מקורונה
חברה קדישא קוברים גופות יהודים שמתו מקורונה | צילום: חדשות 13

תעשיית הקבורה של יהודים המתגוררים בחו"ל בישראל מגלגלת מיליונים. במהלך דיון שנערך במשרד הבריאות עם פרוץ המגפה הביעו אנשי המשרד התנגדות נחרצת להבאת מתי הקורונה לקבורה בישראל. שר הבריאות ליצמן - לא רק שלא התנגד, על פי דיווח ב"כאן 11", הוא אף תמך בכך וקידם את הנושא.

בזמן שתושבי ירושלים כמעט לא יכולים למצוא חלקת קבר בבירה שלא בקומות, יהודים תושבי חו"ל יכולים לשלם סכום עתק של כ-100 אלף שקלים והקבר שלהם. עובדי החברה קדישא, במיוחד עובדי הקבלן, מרגישים שמסכנים אותם שלא לצורך תמורת בצע כסף. "זה סיוט גדול", סיפר עובד בחברה, "אנחנו מפחדים לבוא הביתה. זורקים את הבגדים".

בימים שבהם המדינה מנסה לצמצם את הסיכון להדבקה והגבולות נסגרים, לא מעט סימני שאלה מדאיגים מתעוררים סביב התעשייה הזאת שמשגשגת במיוחד חרף התנגדות משרד הבריאות.