מחקר חדש קובע: מיצים טבעיים מסוכנים לא פחות ממשקאות מוגזים

מבדיקה שנערכה בקרב 13 אלף בני אדם עולה כי הסיכוי למוות בטרם עת גדל עד 42% עבור מי שצורך שתייה ממותקת - כאשר סוכר הפירות מזיק כמו זה שמצוי בקולה. "לא כל מה שטבעי הוא בריא"

זמן צפייה: 03:41

כולם מכירים את סכנות הסוכר ומנסים להחליף את המשקאות המוגזים במוצר יותר בריא, אבל מחקר אמריקני שליווה 13 אלף משתתפים במשך שש שנים לא משאיר מקום לספק – הסיכוי למוות בטרם עת גדל עד 42% בקרב מי שצורך שתייה ממותקת, כאשר סוכר הפירות מסוכן לא פחות מזה שמצוי בקולה.

מיץ פרי נתפס אמנם כיותר בריא משתייה ממותקת - יש בו ויטמינים וסיבים תזונתיים - אבל הערך המוסף הזה זניח ביחס לסכנת המוות מצריכת הסוכר. "ללא כל קשר מאיפה אתה מקבל את הסוכרים שלך – אם זה ממשקאות ממותקים או מיצים טבעיים שנתפסים בעיני הציבור כבריאים יותר – ככל שאתה שותה יותר סוכר, כך עולה הסיכון שלך למות מסיבה כלשהי, ובעיקר ממחלות לב כלליות", הסביר פרופ' איתן פרידמן, מומחה לרפואה פנימית.

מסחטת הדרים | צילום: פוטוליה

המחקר מדבר על מי ש-10% מצריכת הקלוריות שלו מגיעה מהמיץ. כלומר, למי שצורך כאלפיים קלוריות ביום למשל, מותר לשתות עד כוס וחצי של מיץ טבעי. משרד הבריאות הישראלי, עם זאת, ממליץ להימנע באופן מוחלט משתיית מיצים טבעיים.

"לא כל מה שטבעי הוא בריא, והאנשים שמשווקים את המוצרים האלה טורחים היטב להדגיש את הערך הטבעי שלהם - אבל נוהגים להסתיר את הערך הקלורי", סיכם פרידמן.