"הרגשתי שאני נשרפת": הילדה שנפצעה מרימון הלם במאה שערים בי-ם

זיסי מרגלית בת התשע, שנפצעה כתוצאה מפעילות שוטרים במהלך הפגנה במאה שערים, סיפרה לחדשות 13: "הלכתי לשוק כדי לקנות אוכל - ופתאום זרקו לידי רימון הלם"

זמן צפייה: 03:33

מגפת הקורונה: זיסי מרגלית בת התשע, אשר נפצעה הלילה (שישי) מרימון הלם במהלך פעילות של המשטרה בירושלים, סיפרה לחדשות 13 על השתלשלות האירועים המלחיצה. "היא הלכה לשוק כדי לקנות אוכל", תרגם אביה את דבריה, "ופתאום זרקו לידה רימון הלם". לדבריו, "זיסי הרגישה בתוך ענן של אש, כאילו שהיא נשרפת".

הילדה רצה לתוך אחד הבתים בסביבה, שם שפכו מים על הכוויה והזמינו את מגן דוד אדום. "בהתחלה חשבו שהעין שלה ניזוקה והציעו שניסע לבית חולים", הוסיף אביה, "אולם בגלל הקורונה העדפתי שלא להגיע לשם. ברוך ה' בסוף ראינו שזו רק כוויה מסביב לעין. הלכנו לרופא פרטי והוא הביא לה משחות".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לאירוע בחשבון הפייסבוק שלו: "משעות הבוקר המוקדמות אני רואה ושומע התקפות וגינויים רבים על מה שקרה אמש במאה שערים ועל פציעתה של הילדה היקרה זיסי מרגליות מרימון הלם משטרתי. אני כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בזיסי הרכה והתמימה והוריתי על בדיקה מיידית של אירוע חריג זה והבדיקה כבר מתקיימת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סין עדכנה את מספר המתים במוקד התפרצות הקורונה – זינוק של 50%

לאחר ש-14 דיירי בתי אבות אושפזו במחלקת קורונה: התברר שלא חלו

כמעט 40% מהמתים מקורונה בישראל – דיירי בתי אבות

זיסי מרגלית, נפגעה מרימון הלם של המשטרה
זיסי מרגלית, נפגעה מרימון הלם של המשטרה | צילום: חדשות

בשכונת מאה שערים יצאו אתמול חרדים להפגין נגד צו בריאות העם האוסר להתקהל ולהתפלל במניין. בזמן הפעילות של המשטרה במקום נרשמו עימותים בין הצדדים. מצלמות אבטחה באזור תיעדו כיצד זיסי שנקלעה למקום, נפגעה, כאמור, מרימון הלם שהשליכו השוטרים לפיזור המחאה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שערים בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה".

לטענת המשטרה, "במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו שלושה שוטרים - שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי. במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום. ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-17042020' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_pxvspl1f' duration='56'']

שר הבריאות ליצמן הגיב לאירוע ואמר כי "תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס, התייחס לאירוע ואמר כי "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפירי סדר הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט - אך לראות סרטונים מחרידים כאלו בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרשת משנה זהירות במקומות צפופים".

ילדה נפגעה בפניה מרימון הלם שהשליכו שוטרים במאה שערים
ילדה נפגעה בפניה מרימון הלם שהשליכו שוטרים במאה שערים | צילום: פלורליסט