הולך בדרכי אביו: הבן השכול שניצב בחזית המאבק בקורונה

ד"ר איתי פסח איבד את אביו כשהיה תינוק, במלחמת יום הכיפורים. המורשת שהותיר האב עיצבה את מסלול חייו, וכעת הוא מנהל מערך טיפול נמרץ בשיבא – ונבחר לומר את תפילת "יזכור" בטקס בהר הרצל

זמן צפייה: 13:45

כשהשיח הציבורי הופך במהירות לאסטרטגיות יציאה מהמשבר, בבית החולים שיבא תל השומר מתייחסים עדיין ל"אויב" - כך הם מכנים את הנגיף - במלוא הרצינות. "זה הכי דומה למלחמה שיש", סיפר ד"ר איתי פסח, מנהל מערך טיפול נמרץ קורונה בביה"ח. "אנחנו בחזית, נלחמים באויב בלתי נראה. כל יום זה קרב. בשנייה שאתה טיפה מוריד את המשמר – המחלה תוקפת במקום שלא חשבת".

לא מופרך שהמוטיבציה יוצאת הדופן של ד"ר פסח והרצון להציל חיי אדם השתרשו בו עוד כשהיה בסך הכול תינוק בן שנה וחודשיים. אביו, רב-סרן דני פסח, נפל במלחמת יום הכיפורים במתקפה של הצבא הסורי. ד"ר פסח סבור כי העובדה שהפך לרופא קשורה לאביו, וציטט מכתב שכתב האב: "אסור להיכנע, חייבים להמשיך הלאה ולמלא את ייעודנו".

ד''ר איתי פסח ואביו דני פסח
ד''ר איתי פסח ואביו דני פסח | צילום: חדשות 13

"הוא היה איש מאוד מיוחד והשאיר אחריו חותם מאוד גדול", סיפר. "הזיכרון של אבא שלי לאורך כל השנים, תמיד היה שהיה שם בן אדם שהיה מדהים ושנורא-נורא אהב. אהב אותי, אהב את המשפחה שלי, אהב את החברים שלו, אהב את החיילים שלו, אהב את העם שלו".

השנה, בגלל הקורונה, בתי העלמין יישארו מיותמים. ד"ר איתי לא חדל להתרגש מהעובדה שנבחר לומר את תפילת ה"יזכור", על כל המשמעות שהאירוע הזה מסמל עבורו. "זה מעמד מאוד טעון ומרגש וחשוב ומשמעותי", סיפר. "הוא מזקק את הישראליות. הנקודה הזאת בזמן בשנה, כשנגמר יום הזיכרון ומתחיל יום העצמאות".