הישראלים מ"ספינת הקורונה" נחתו בנתב"ג - והועברו לבידוד בשיבא

11 הנוסעים שאובחנו בריאים ושהו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שעוגנת ביפן הגיעו לישראל. כעת הם ישהו בבידוד של 14 ימים בבית החולים. "מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות"

זמן צפייה: 00:42

נגיף הקורונה: 11 הישראלים שאובחנו אתמול (חמישי) בריאים ושהו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שעוגנת ביפן, נחתו בנמל התעופה בן גוריון. כעת הם ישהו בבידוד של 14 ימים בבית החולים שיבא שבתל השומר.

דובר המשפחות ששהו על הספינה, אליהו אליוביץ, מסר כי "בהתאם להוראות בית החולים שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא יפגשו עם נוסעי הספינה שיאושפזו בתנאי בידוד למשך השבועיים הקרובים. כמו כן, בני המשפחות מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה ומנוחה לאחר המסע שעברו בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל. אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעתם בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר".

לעוד כתבות בנושא:

הישראלים ירדו מ"ספינת הקורונה"; הנדבק הרביעי: הכול מלמעלה

"ספינת הקורונה": ישראלי נוסף נדבק בנגיף; 2 מקרי מוות ראשונים

רובוט רפואי וצוות חיטוי: נערכים להגעת נוסעי "ספינת הקורונה"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2002210452' autoplay='0' credit='דוברות מד"א' desc='רגע נחיתת הישראלים מספינת הקורונה בנתב"ג' kid='1_awv90nko' duration='406'']

אתמול פורסם כי הישראלי הנוסף שנדבק בנגיף נותר על הסיפון, והוא יאושפז על אדמת יפן בקרוב. "אני עדיין בחדר, אשתי והאחים שלי יורדים מהאונייה. אין מה לברוח, זה הכל מלמעלה", אמר החולה.

דובר המשפחות מסר: "הם יוצאים בתחושות מעורבות אחרי המסע שעברו. מצד אחד הם שוחררו, ומצד שני חלק ממשפחותיהם נשארו להמשך בדיקות ביפן".

חדרי הבידוד הסטריליים שבהם ישהו הישראלים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

אתמול בבוקר התקיים תרגיל בהשתתפות הצוותים הרפואיים, שבו יתרגלו חיטוי מכף רגל ועד ראש – לפי הפרוטוקול. הצוותים הרפואיים ילבשו חליפות מגן המכסות את כל גופם, במטרה למזער את סיכויי ההידבקות.

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, ישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה, מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.