הקורונה בישראל: אחת מהנוסעות שחזרה מיפן נדבקה במחלה

לאחר ש-11 הנוסעים מ"ספינת הקורונה" נחתו בנתב"ג והועברו למתחם הבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר, משרד הבריאות הודיע כי אחת הישראליות ששהתה על האונייה זוהתה כחולה בנגיף

זמן צפייה: 04:17

הקורונה בישראל: משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי אחת הישראליות שנחתו הלילה נמל התעופה בן גוריון נדבקה בנגיף הסיני, לאחר ששהתה על "ספינת הקורונה", שעגנה בחופי יפן. כעת, מניין החולים הישראלים עלה לחמישה בני אדם, כאשר הארבעה האחרים עדיין מאושפזים ביפן.

אליהו אליוביץ, דובר משפחות בן שבת, דהן, לוי, בן דוד, וביטון שהגיעו לישראל מספינת הקורונה מסר בשם המשפחות כי "קיבלנו כעת בצער עדכון כי אחת מבנות המשפחה נמצאה חיובית לקורונה. כלל המשפחות מתעדכנים כעת בפרטים ותומכים בה ובמשפחתה. אנו מאחלים לה רפואה שלמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביהמ״ש קבע: ניתן לבצע חיפוש בניידים של יועצי נתניהו

מקורבי אלדד: היועמ"ש עיכב חודשים את חקירת "הממד החמישי"

ניסיון פיגוע בי-ם: פלסטינית ניסתה לדקור עובר אורח – ונעצרה

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

כאמור, 11 הישראלים שאובחנו אתמול כבריאים ושהו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" נחתו בישראל. הם ישהו בבידוד של 14 ימים במתחם בידוד מיוחד שהוקם בבית החולים שיבא שבתל השומר.

דובר המשפחות ששהו על הספינה, אליהו אליוביץ, מסר כי "בהתאם להוראות בית החולים שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא יפגשו עם נוסעי הספינה שיאושפזו בתנאי בידוד למשך השבועיים הקרובים. כמו כן, בני המשפחות מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה ומנוחה לאחר המסע שעברו בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל. אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעתם בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר".

אתמול פורסם כי הישראלי הנוסף שנדבק בנגיף נותר על הסיפון, והוא יאושפז על אדמת יפן בקרוב. "אני עדיין בחדר, אשתי והאחים שלי יורדים מהאונייה. אין מה לברוח, זה הכל מלמעלה", אמר החולה.

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

חדרי הבידוד הסטריליים שבהם ישהו הישראלים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, ישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה, מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.