ארגון המתמחים בתגובה למתווה של הורוביץ: "פריצת דרך משמעותית"

לאחר ששר הבריאות הציג את לוח הזמנים החדש למתווה קיצור התורנויות, "מרשם" מסרו כי הם שמחים על הודעתו, אך ביקשו לוודא שהוא מעוגן תקציבית. "מחוייבים לוודא שלא מדובר רק בתוכנית הצהרתית"

זמן צפייה: 04:27

ארגון המתמחים "מרשם" הביע הערב (שני) שמחה לאחר ששר הבריאות ניצן הורוביץ הציג את לוח הזמנים החדש למתווה קיצור התורנויות. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, הצעות ובחינה של מתווים אפשריים, עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובלשכת השר, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון".

עוד נכתב כי "יחד עם זאת, אנחנו מבקשים לראות את המתווה הכתוב ולוודא שהוא מעוגן גם תקציבית וגם ברמת המחוייבות מעבר לרמה ההצהרתית. ככל שהמתווה שהוצג אכן מעוגן באופן הזה, הרי שאנו סבורים שהוא מהווה פריצת דרך משמעותית שמביאה לידי ביטוי את עמדתנו. אנחנו מחוייבים כארגון לוודא שאכן מדובר במתווה מחייב ולא רק תוכנית הצהרתית. אנו תקווה שהדברים יתבהרו בשעות או בימים הקרובים".

ניצן הורוביץ, שר הבריאות
ניצן הורוביץ, שר הבריאות | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר הערב אמר הורוביץ כי מתווה קיצור תורנויות המתמחים יוחל בשלב הראשון ב-10 בתי חולים בפריפריה ובסוף שנת 2022 יורחב המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ. החל מסוף מרץ 2023 יחול המתווה על מחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל. לדבריו, התוכנית תחול במלואה על מערכת הבריאות עד סוף שנת 2025.

"רבים מכם חוששים שמתווה קיצור התורנויות שגיבשנו לא יושלם. זו אינה אפשרות מבחינתי", אמר שר הבריאות. "על מנת לספק לכם ודאות אני מציג בפניכם ובפני מערכת הבריאות כולה מפת דרכים ברורה המעגנת באופן ממשי את מחויבותנו להשלמת המהלך".