אלפי מתמחים מתפטרים: "התורנויות לא מאפשרות טיפול טוב"

כ-2,500 רופאים צעירים הודיעו על התפטורתם בעקבות החתימה על היתר התורנויות - למרות התנגדותם. נציגי ארגון מרשם תקפו את שר הבריאות: "הפרת ההבטחות שלך - דבקת במהלך קטנטן במקום הישג"

זמן צפייה: 02:36

כ-2,500 מתמחים הגישו היום (חמישי) מכתב התפטרות, לאחר ששרת הכלכלה חתמה על היתר לקיצור שעות התורנויות בבתי החולים בפריפריה מ-26 ל-18 שעות - למרות התנגדותם למתווה. עם זאת, מבדיקה שנעשתה מול בתי החולים הגדולים עולה כי נכון לעכשיו אף מתמחה לא הגיש התפטרות. אחת המתמחות מסרה לחדשות 13: "זה אינטרס של כל האזרחים והאזרחיות שהרופאים והרופאות שלהם יוכלו לתפקד על מנת לתת טיפול טוב. המתכונת של התורנויות פשוט לא מאפשרת את זה".

ד"ר ריי ביטון, נציגת מתמחי "מרשם" תקפה את שר הבריאות ניצן הורוביץ: "הפרת את ההבטחות שלך ודבקת במהלך קטנטן במקום להביא הישג. איננו מסוגלים להמשיך לעבוד באופן הזה. אנחנו כאן שבורי לב משאירים את החולים לבד במחלקות. אני רוצה לקוות שאתה והציבור בישראל תביאו לשינוי". בהמשך לכך, לשכת הבריאות המחוזית סגרה את שעריה בפני המתמחים כדי שהם לא יוכלו להגיש את מכתבי ההתפטרות. בתגובה, המתמחים תלו את המסמכים על דלתות הלשכה.

בתוך כך, מסתמן כי משרדי הבריאות והחינוך צפויים להגיע להסכמה על תוספת של 60 מקומות נוספים בפקולטות לרפואה שהלימודים בהם ייפתחו בשבוע הבא.

המתמחיטם תלו מכתבי התפטרות על דלתות לשכת הבריאות המחוזית
המתמחיטם תלו מכתבי התפטרות על דלתות לשכת הבריאות המחוזית

אתמול חתמה השרה ברביבאי על היתר חדש לקיצור שעות התורנות של המתמחים ברפואה ל-18 שעות. ההיתר קובע כי מעתה תורנות המתמחים בבתי החולים בפריפריה (למעט המתמחים בכירורגיה וטיפול נמרץ) תקוצר מ-26 שעות ל-18 שעות תורנות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כמו כן, על פי ההיתר החדש, מספר התורנויות בחודש יעמוד על שש תורנויות לכל היותר, במקום שמונה תורנויות בהיתר הקיים. במקביל, תגובש תוכנית חומש לקיצור התורנויות לכל המתמחים בארץ ל-18 שעות. במידה ולא תקודם התוכנית לקיצור התורנויות בכל אזורי הארץ, יפקע ההיתר הנוכחי בסוף שנת 2023.