הקורבן ה-17 של המחלה: אישה בת 54 מתה מסיבוכי שפעת

תושבת צפון הארץ הגיעה במצב קשה לבית החולים כרמל שבחיפה, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה • יולדת בת 38 אושפזה בבידוד עם בנה התינוק בעקבות אבחון המחלה - מצבם הרפואי טוב

מיטה בבית חולים
מיטה בבית חולים | צילום: GettyImages/אימג'בנק

אישה בת 54, תושבת צפון הארץ, מתה היום (שני) משפעת בבית החולים כרמל שבחיפה. היא אושפזה אתמול במצב לבבי קשה, שם אובחנה בדלקת לבבית כתוצאה מהמחלה, והועברה לטיפול נמרץ. עם זאת, היום אחר הצהריים הלכה החולה לעולמה. זוהי הקורבן ה-17 של מחלת השפעת מאז תחילת העונה.

במקביל, הגיעה לבית החולים יולדת בת 38 שאובחנה כחולה בשפעת, ובתום הלידה אושפזה עם בנה בבידוד לטיפול רפואי בבידוד. מצבם הרפואי טוב.

בסוף השבוע מת תינוק כבן שנה בביתו מסיבוכי מחלת השפעת. התינוק, שהוא ומשפחתו לא חוסנו, הובא לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים כשהוא ללא רוח חיים והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו - כך נמסר מהמרכז הרפואי.

עוד בחדשות 13:

נגיף משתנה ותיאוריות קונספירציה: כך הפכה השפעת למגפה מסוכנת

הקורבן ה-16 של המחלה: תינוק בן שנה מת מסיבוכי שפעת

בן 40 מת מסיבוכי שפעת בביה"ח שיבא; בת 11 במצב קשה מאוד

ילדה עושה חיסון
ילדה עושה חיסון (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

בתוך כך, מצבה של בת ה-11 שמאושפזת בשיבא בשל סיבוכי שפעת, מוסיף להיות קשה אך יציב. אביה ביקש להתפלל לשלומה: "היא מונשמת ומורדמת, מחוברת למכונת לב-ריאה. הרופאים עושים הכול וממש נלחמים עליה, אבל צריך לקרוע את השמיים ולהתפלל לבריאותה, היא צריכה את התפילות שלנו כדי להחלים". אתמול, כזכור, גבר כבן 40, שלא חוסן, מת מסיבוכי שפעת בבית החולים שיבא שבתל השומר.

לפני כשבועיים מת הלל דחבש, בן 19 מהיישוב נריה, בבית החולים שערי צדק מסיבוכי שפעת – כך הודיע המרכז הרפואי. במקביל, נקבע גם מותה של נערה בת 14 עם מחלות רקע, שאושפזה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

חיסון נגד שפעת
חיסון נגד שפעת | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

כמה ימים לאחר מכן, יולדת בת 26 אושפזה במצב קשה בבית החולים שיבא שבתל השומר, בשל סיבוכי המחלה. הצוות הרפואי שבמקום יילד אותה בשבוע ה-36 להריונה כדי להקל עליה, והתינוק נולד טוב.

אישה בשנות ה-40 לחייה אושפזה גם היא במצב קשה מאוד בבית החולים שיבא בתל השומר במחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב, בשל סיבוך בעקבות המחלה.