נגיף משתנה ותיאוריות קונספירציה: כך הפכה השפעת למגפה מסוכנת

מסתמן שמדובר באחת העונות האלימות ביותר של המחלה. לצד הקושי בלייצר חיסון לנגיף שמתפתח משנה לשנה, הרופאים מתסוכלים מהתרחבות הבורות והקונספירציות שמפיצים מתנגדי החיסונים

זמן צפייה: 09:50

במסדרונות בתי החולים רגילים כבר לעומס ולמטופלים במסדרונות ברגע שהשמיים קצת מתקדרים, אבל מיום ליום מסתמן שמדובר באחת העונות האלימות ביותר של השפעת - עם 14 מתים ומאות מאושפזים בבתי החולים עד כה, חלקם במצב קשה מאוד.

למרות הקמפיינים הציבוריים בתתחילת העונה, הביקוש לחיסונים התעורר רק כאשר הגיעו התמונות הקשות, ועכשיו נותר להבין איך מביאים את הציבור להתחסן בשנה הבאה כשהחום וכאבי השרירים של החורף הזה כבר יהיו זיכרון רחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה בדרום ת"א: גבר ואישה נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות

81 מ"מ גשם במרכז תוך שעות: כבישים נחסמו, בתים הוצפו

"זנחתי את חיי": חולה הסרטן שמקדיש את חייו למאבק במחלה

אילו מגן שחלה בשפעת קשה
אילו מגן שחלה בשפעת קשה | צילום: חדשות 13

יותר מ-300 חולים וחולות בשפעת מאושפזים רק במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל, וכולן, כך על פי האיגוד לרפואה פנימית - בתפוסה של יותר מ-100%. המספרים האלה צפויים רק לעלות במהלך השבוע והכול בגלל נגיף השפעת המשתנה - אם נמצאה תרופה לזן של השנה, בשנה הבאה הוא כבר ייראה אחרת לגמרי. "הייתי שמח לתת לחולים את היום הנוסף שדרוש להחלמה, אבל זה לא בסדרי העדיפויות של מדינת ישראל", אמר פרופ' הווארד עמיטל, מנהל מחלקת פנימית ב' בבית החולים שיבא שבתל השומר.

אחד מהדברים שמתסכלים את הרופאים הוא לא רק העובדה שאין תרופה, אלא בעיקר המחלה החדשה שהתפרצה לצד השפעת: הבורות ותיאוריות הקונספירציה שמפיצים מתנגדי החיסונים. יותר אנשים מאמינים כי מאחורי החיסונים מסתתרת קונספירציה גלובלית של חברות תרופות שמסתירות את ההשלכות ההרסניות של החיסונים. בארגון הבריאות העולמי כבר הגדירו את מתנגדי החיסונים כ"אחד מעשרת האיומים הגדולים ביותר על בריאות העולם באלפיים ותשע עשרה".

חמישה אנשים כבר מתו מהמחלה, 130 מאושפזים כרגע במצב קשה. ואם יש משהו שרצוי שתיקחו איתכם מכל מה שקורה עכשיו בבתי החולים, הוא שבשנה הבאה תתחסנו בזמן.