בני משפחה אובחנו בקורונה כששבו מהודו - נוסעי הטיסה לא עודכנו

כמה מהנוסעים שהיו על טיסת אייר אינדיה מדלהי לתל אביב פיתחו תסמינים ונמצאו חיוביים עם הנחיתה בארץ. משרד הבריאות הודיע לצוות האוויר - אך עד לרגע זה יתר הנוסעים לא קיבלו הודעה

זמן צפייה: 21:52

כמה מבני אותה משפחה ששהו על טיסת אייר אינדיה לפני כשבוע מדלהי לתל אביב פיתחו תסמיני ואובחנו כחולים בקורונה עם נחיתתם בתל אביב. משרד הבריאות הודיע לצוות האוויר של "אייר אינדיה", שכבר הספיק לחזור להודו, אך לא יידע את יתר הנוסעים שהיו על הטיסה.

עשרות הנוסעים שבו לביתם ונכנסו לבידוד על פי חוק אך עד לרגע זה לא קיבלו הודעה לפי הנוהל המקובל ששהו בקרבה לחולים מאומתים. בטיסה היו למעלה ממאה נוסעים.

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הממשלה התכנסה בצל העלייה במניין הנדבקים בנגיף בישראל כדי לדון במתווה הפיצויים למעסיקים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר כי "המחלה לא מאחורינו - נבחן את המשך הצעדים, ואם צריך, נשנה את המדיניות בהתאם". ראש הממשלה החליפי בני גנץ גם התייחס לסוגיה ואמר כי "עוברים לשגרת קורונה, הדבר הזה מסתובב אצלנו ומדי פעם נרגיש אותו בעוצמות משתנות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הדגיש כי מקרי ההדבקה החדשים הם "אירוע נקודתי ואינם קשור לשאר הארץ". לדבריו, "העלייה המתמדת החלה לפני האירוע בבית הספר בירושלים". עוד אמר אדלשטיין כי "משרד הבריאות ערוך לבצע עד 15 אלף בדיקות ביום, כל מי שמרגיש לא טוב ויש לו תסמינים, חושש שהיה במגע עם חולה קורונה, יכול לפנות לקופת חולים והוא יופנה לבדיקה. או שכולנו נהיה בסדר או שכולנו נהיה בסגר, הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים".

אמש מסר נתניהו הצהרה ברקע העלייה בנתוני התחלואה שנצפתה בימים האחרונים, הזהיר מפני ההתרופפות במשמעת ופירט את הצעדים הבאים שיינקטו במטרה לשמר על ציות להנחיות. אחריו נשאו דברים שר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט.

נתניהו הצהיר: "מעכשיו נהדק את המשמעת שהתרופפה סביב כללי הקורונה, נעודד פעילות של עסקים שמכבדים משמעת זו ונפעל נגד אלה שלא יקפידו על הכללים ובכך יסכנו את הבריאות של כולנו. בישראל לא הגענו למספרים מבעיתים כמו במדינות אחרות כי נקטנו צעדים יעילים ומהירים בזמן. אבל הצעדים האלה גם גבו מחיר כבד מכלכלת ישראל. לכן עם הורדת קצב ההדבקות – והגענו לקצב של בודדים ביום – החלטנו לפתוח בהדרגה את המשק ויחד איתו את מערכת החינוך".