משה מת לאחר שנותק ממכונת ההנשמה: "איך משאירים חולה לבד?"

אחותו של משה חרזי, חולה הקורונה שמת לאחר שמכונת ההנשמה נתלשה ממנו, תוקפת: "המכונה צפצפה והוא היה לבד בחדר. אמרו שיש עומס? אין עומס. לא היו הרבה מונשמים ולא היו הרבה חולים"

זמן צפייה: 01:28

המחדל באיכילוב: הותר הערב (שבת) לפרסום שמו של חולה הקורונה שמת לאחר שמכונת ההנשמה נתלשה ממנו בבית החולים איכילוב – משה חרזי, בן 47. בבית החולים טענו כי הצוות הרפואי לא שם לב לאירוע בשל העומס, אולם במשפחתו מסרבים לקבל את הטענות.

"הם אומרים שיש עומס ואין עומס", אמרה אחותו אלינור, "אחי היה לבד בחדר, ובחדרים ליד לא היו הרבה מונשמים ולא היו הרבה חולים". הבשורה הקשה, כך סיפרה, הגיע אליהם לאחר ששמעו על המקרה בחדשות. "רק אחרי זה הגיע הטלפון מסגנית המחלקה, אמרו לנו בהתחלה שזה על רקע לבבי ושעשו החייאה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ יוותר על מקומו ברשימה וימונה לשר אחרי הבחירות?

משה חרזי שנפטר בבית החולים איכילוב לאחר שמכשיר ההנשמה נותק
משה חרזי שנפטר בבית החולים איכילוב לאחר שמכשיר ההנשמה נותק | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר טענו בבית החולים שהסיבה לאירוע הייתה העומס על הצוות הרפואי. "בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו אולם נוכח ריבוי התראות בו זמניות בטיפול הנמרץ הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר מספר דקות", נמסר מבית החולים.

עוד הוסיפו בבית החולים: "אנו חווים עומס כבד שמאתגר את הצוות. נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה".