שבעה בתי חולים ציבוריים: ממחר לא נקבל חולי קורונה חדשים

מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו כי יפעלו במתכונת חירום החל מרביעי, כמו בשבת, והאשימו במסיבת עיתונאים את משרדי האוצר והבריאות כי הפקירו אותם. "הגענו למשבר הקשה ביותר בתולדותינו"

זמן צפייה: 01:16

מנהלי שבעה בתי חולים ציבוריים הודיעו הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים שערכו מול משרד הבריאות בירושלים כי ממחר יפסיקו לקבל חולי קורונה חדשים ויתחילו לעבוד במתכונת חירום החל מיום רביעי, זאת אומרת כמו בשבת. המנהלים האשימו את משרדי האוצר והבריאות במצב המרכזים הרפואיים ומסרו: "ממשלת השינוי רימתה אותנו - הגענו לקצה גבול היכולת, הפקירו אותנו בשיא משבר הקורונה - הגענו למשבר הקשה ביותר בתולדותינו".

"אנו זועקים כבר שבועות לשרי הבריאות והאוצר שאין לנו יכולת להכיל את גל הקורונה הנוכחי. כל שנותר לנו הוא לזעוק ברחובות. ההסכם עליו חתמנו אינו ממומש, אין פתרון לשנה הבאה, אין לנו יכולת לשלם לספקים ונשאר לנו חמצן למספר ימים בלבד לפני קריסה. אי אפשר להילחם בקורונה ובניתוק של משרדי האוצר והבריאות במקביל".

בנוסף, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, פנה לשר הבריאות ניצן הורוביץ, וקרא לו להתערב באופן מיידי "כדי להבטיח את יציבות בתי החולים הציבוריים שעומדים בפני קריסה". לדברי פרופ' חגי, "הפרת ההבטחות שניתנו מהוות הולכת שולל והפקרות של ממש".

ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ

"חלפו חודשיים בלבד מאז הסיכום האחרון עם שבעה בתי החולים הציבוריים אשר מופעלים בידי עמותות, ומסתבר שכבר עתה המדינה לא עומדת בהבטחותיה", המשיך יו"ר ההסתדרות הרפואית. "לבתי החולים אין יכולת לשלם לספקים, לרכוש ציוד רפואי וסניטרי בסיסי ולספק את השירות ההכרחי למאות אלפי התושבים שתלויים בהם. בעוד מספר ימים גם תשלום המשכורות לעובדים ולצוותי הרפואה יעמוד בספק".

"לא ייתכן כי בזמן מגפה של פעם במאה שנים, שההתמודדות איתה היא מלחמה לכל דבר ועניין, בתי החולים נאלצים לנהל במקביל גם מלחמת הישרדות ולעמוד מול אטימות בלתי נתפסת. הפרת ההבטחות לבתי החולים דווקא בשעה קשה זו מהווה הולכת שולל והפקרות של ממש".

שר הבריאות אמר בתגובה לדברי המנהלים כי "אנחנו מודעים לבעיה שלכם ומתעסקים בה ללא הפסקה. הכדור לצערי לא לגמרי במגרש שלנו, אני מקווה שנגיע עם האוצר לסיכומים כבר בימים הקרובים. התרומה שלכם למערכת הבריאות אדירה ואתם לא צריכים לקבץ נדבות. עליכם להתייעל ולהתנהל באחריות, רובכם כבר עושים זאת, ואסור שהמדינה תזניח אתכם".