לוחמים בחזית: עד כמה צוותי בתי החולים ערוכים לתרחישי האימה?

מספר המאושפזים שנדבקו בנגיף הקורונה הולך וגדל - והמרכזים הרפואיים נערכים בהתאם. במחלקות המבודדות נדרש מיגון משמעותי, אך דווקא בהן סיכויי ההידבקות נמוכים. "מוכנים לקלוט מאות חולים"

זמן צפייה: 09:33

מגפת הקורונה: במחלקה מיוחדת בבית החולים איכילוב, שכדי להיכנס אליה יש לעבור עמדת מאבטח, לחצות שער עבות ונעול במספר מנעולים, ולהגיע לאזור שבו שוהים מי שנדבקו בקורונה. שלטי ה"אין כניסה" בוהקים באדום על גבי לבן, ומי שחייב להיכנס פנימה - נדרש להתמגן היטב: כיסוי מיוחד לכל חלק בגוף וכן מסכות מיגון. עד כמה בתי החולים ומערכת הבריאות ערוכים לתרחישי האימה שנצפו בסין, באיטליה ובספרד, והאם מי שאמורים לשמור על החיים שלנו שומרים בעצמם על חייהם?

רותי סספורטס, סמנכ"לית התפעול הרפואי בבית החולים איכילוב שבתל אביב, היא האחראית לכל השינויים שחלים על שלל מחלקות בית החולים. "הוספנו שואבים, יונקים ומפוחים בתוך החדרים בעצמם. הם למעשה שואבים את כל הלחץ מתוך החדר, את כל ה'קורונה' החוצה", סיפרה סספורטס. מה שהייתה פעם מחלקה פנימית רגילה, הפכה זה מכבר למחלקה למאושפזים שיידבקו בנגיף ומצבם צפוי להיות קשה. סמנכ"לית התפעול הרפואי סיכמה כי "בית החולים איכילוב מוכן לקלוט כמה מאות של חולי קורונה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקרה מוות ראשון מקורונה בישראל: בן 88 מת לאחר שנדבק בנגיף

עיר האורות הכבויים: תושבי פריז תיעדו את העיר לפני ואחרי הסגר

גיוס מחזור אוגוסט מוטל בספק – בצה"ל שוקלים הארכת שירות

צוות ה''קורונה'' במרכז רפואי רבין - בית החולים השרון
צוות ה''קורונה'' במרכז רפואי רבין - בית החולים השרון | צילום: חדשות 13

מרכז הבקרה של ביה"ח הוא שילוב משונה של בית חולים, חמ"ל צבאי וקבלה של בית מלון. ממנו - מנהלות האחיות את הטיפול בחולים, אבל מרחוק. ביקורי הרופא הרגילים נעשים כרגיל, כמו גם שיחות השגרה עם האחיות - אך באמצעות שיחות וידיאו. אחד הדברים החשובים ביותר בטיפול הרפואי, המגע האנושי של הצוות, נמנע כאן כמעט לחלוטין. סספורטס ציינה כי "אנחנו רואים ויודעים לדבר איתם ברמקול. יש לנו מצלמות, ואפשר לנהל גם שיחות אישיות עם כל מטופל".

במחלקה המבודדת החשש להידבק אומנם קיים, אבל נמוך בהרבה. במחלקה זו יודעים בדיוק מי נושא את הנגיף, לעומת שאר האזורים בבית החולים, בהם הסכנה גדולה יותר - ארבעה אנשי צוות כבר נדבקו בנגיף. ד"ר רות לוינסון, רופאה במחלקה לחולי קורונה, סיפרה כי "יש לי כמה קולגות בבידוד, וכמה אף מאושפזים. אני חושבת שצריך להיות ריאלים, צריך להבין שאפשר להידבק". סספורטס סיכמה כי "אנשים נמצאים במצב רגשי עדין מאוד. חלקם חוששים וחלקם אף בוכים".