שביתת עובדי המנהל והמשק: בתי החולים מבטלים ניתוחים

זהו היום השני ברציפות שבו לא ניתנים שירותי ניקיון, מזכירות ואחזקה ב-30 בתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ. יו"ר ההסתדרות פנה לשר הבריאות, ואיים: "בלי פתרון - נשבית מגזרים נוספים"

זמן צפייה: 00:13

שביתת עובדי המנהל והמשק נמשכת, כך שגם היום (רביעי) - ביום השני ברציפות, לא יהיו שירותי ניקיון, מכבסה, כוחות עזר, מזכירות, אחזקה ועוד ב-30 בתי החולים הממשלתיים. מלבד העובדים באותם בתי חולים ממשלתים, כמו רמב"ם, וולפסון, וזיו, גם העובדים בבתי החולים לבריאות הנפש ובבתי החולים הגריאטריים והשיקומיים ישבתו.

"אני מתנצל בפני החולים והצוותים הרפואיים על עוגמת הנפש - אבל אין לנו ברירה", אמר אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר. "אנחנו נאבקים על תנאי העבודה שלנו ותנאי האשפוז של המטופלים. משרדי האוצר והבריאות צריכים להתנצל גם בפניהם, הם מפקירים אותנו כבר שנים ארוכות. חסרים אלף עובדים למערכת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שוחד שגורם נזק לדמוקרטיה": 10 שנות מאסר לפאינה קירשנבאום

פיקוד העורף: נערכים ל-2,000 מאומתים ביממה בשבוע הבא

הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: "ידידות שחשובה למזה"ת כולו"

זבל, אשפה, בית חולים, שביתה
בשל השביתה: הזבל נערם בפחים בבתי החולים

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד פנה לשר הבריאות ניצן הורוביץ, ואיים כי "אם הדרג המקצועי במשרד האוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישביתו גם כן את עבודתם לאות הזדהות".

לדברי יו"ר ההסתדרות, "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בשנה וחצי האחרונות בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

זבל, אשפה, בית חולים, שביתה
בשל השביתה: הזבל נערם בפחים בבתי החולים

כזכור, אתמול פתחו 13 אלף עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים בשביתה, שאליה הצטרפו גם 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ. זאת, על רקע עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים לעובדי מנהל ומשק. המו"מ הממושך מול משרד האוצר לפתרון הבעיות לא צלח.

זבל, אשפה, בית חולים, שביתה
בשל השביתה: הזבל נערם בפחים בבתי החולים

זבל, אשפה, בית חולים, שביתה
בשל השביתה: הזבל נערם בפחים בבתי החולים