צוות המיון באיכילוב למנהל ביה"ח: "מצפים שישמרו גם עלינו"

במכתב שנשלח לפרופ' רוני גמזו ולמנהל המיון, דורשים הצוותים הרפואיים, הקצאה של יותר מסיכות, אגף נפרד ובדיקת קורונה לכל המטופלים הסובלים משיעול ועוד. "אנו מתחילים לחשוש לבריאות שלנו"

זמן צפייה: 03:20

צוות המיון בבית החולים איכילוב שיגר היום (רביעי) מכתב למנהל בית החולים, הפרופ' רוני גמזו, ולמנהל המיון, פנחס הלפרן, בו הם דורשים מספר אמצעים כדי להגן עליהם מפני הידבקות בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שנודע שחולה שסבל מדלקת ריאות הגיע לבית החולים על מנת להיבדק, סורב, שוחרר לביתו - ובהמשך אובחן כנשא של הנגיף.

"אנחנו צוות המלר"ד, הסיירת שבחזית, החלטנו לפנות אליך בתקופה זו בה נגיף הקורונה מתפשט בישראל והתחושה קשה ביותר – כי גם אנו מתחילים לחשוש לבריאות שלנו – וחושבים שיש מקום לשתף ובתקווה לקבל את התמיכה מהמערכת לה אנו משתייכים", נכתב.

אחיות בבית החולים איכילוב
אחיות בבית החולים איכילוב | צילום: חדשות 13

"אנו מודעים לכך שהמצב (הלאומי, הבין-לאומי, ובבית החולים עצמו), טומן הרבה אי ודאות, ואנו יודעים שישנם צוותים שעומלים רבות כדי לטפל באתגר העצום הזה", המשיכו. "אך מתוך העבודה היומיומית הרושם שלנו שאפשר לשפר את תפיסת ההפעלה ולהפחית את הסיכון לנו ולמטופלינו, ואנחנו כיחידת הקצה 'בשטח' מרגישים מחויבות להציף לדרג הממונה".

"פרופ' יקר, כולנו נרתמנו למקצוע הזה כדי לטפל ולהציל חיים", אמרו אנשי הצוותים. "אבל יש לו חיים שלמים מחוץ לבית החולים ומצפים שישמרו גם עלינו. אין במכתב זה לשחרר קיטור ובוודאי שלא למרוד במערכת בה אנו עובדים מבחירה, זוהי זכותנו להעניק שירות רפואי למי שזקוק לו. שמותנו מופיעים גם בטבלת המעקב לבדיקת החשודים בקורונה בעמודה הנקראת: חשופים. אבל כדי לשנות משהו בשיטה, החלטנו לפנות אליך מאוחדים ועם הרצון להשמיע קול חד וצלול, ומקווים שנמצא אוזן קשבת".

בית החולים איכילוב
בית החולים איכילוב | צילום: רוני שיצר

דרישות אנשי המלר"ד

  1. אנו מבקשים שיחה דחופה של כלל צוות המלר"ד עם הנהלת בית החולים.
  2. מסיכה לכולם. תנו לנו מסיכות, הרבה, כמה שצריך ואז עוד קצת.
  3. עד פתיחת 'אתר נפרד' מחוץ למלר"ד, מציעים שיתקיימו תנאי בידוד בתוך המלר"ד – הקצאת אגף נפרד וייעודי לכל מי שמשתעל ומכל סיבה! באגף הזה תהיה הגנה מקסימלית לצוות.
  4. הקצאת בדיקה לזיהוי קורונה לכל(!) משתעל חדש שמגיע למלר"ד.
  5. הקצאת בדיקה דומה לכל איש צוות מהמלר"ד שחרד לבריאותו.
  6. נקיטת צעדים אמיתיים לצמצום פניות מיותרות למלר"ד. בית החולים חייב להוות מנוף לחץ מול מד"א וגורמים בקהילה, ואם צריך – ישירות מולה הקהילה עצמה.
  7. אלו שכבר פנו למלר"ד ונראים מצויין? נקיטת צעדים לצמצום הכניסה למלר"ד עצמו. תנו לנו את הסמכות (והכלים) לשלוח הביתה (כבר מעמדת הטריאז'). כל מי שלא נראה שלא זקוק לאשפוז או לבדיקה בגין בעיה דחופה.

בתוך כך, בחדשות 13 פורסם כי בכירים בבתי החולים טוענים כי הם צריכים באופן מיידי אישור ממשרד הבריאות לביצוע בדיקות קורונה לכל אדם שסובל מדלקת ריאות עם חום וקוצר נשימה. נכון לעכשיו, אין אישור לכך.

כאמור, אחד החולים שאובחן אתמול כחולה בנגיף, עובד רשות שדות התעופה בנתב"ג - אושפז כבר ביום ראשון בבית החולים איכילוב שבתל אביב, ושוחרר. אתמול הוא חזר לבית החולים עם דלקת ריאות, אושפז ואובחן - מצבו בינוני. עד אתמול החולה לא שהה כלל בבידוד - לא בבית החולים ולא בביתו. מניין הנדבקים עומד על 76.

הגבר, בשנות ה-60 לחייו, הגיע ביום ראשון ואושפז במחלקה הפנימית למשך הלילה. כאמור, הוא שוחרר ביום שני בבוקר, ושב למקום כשהוא חולה בדלקת ריאות למחרת. הוא לא נבדק בשום שלב להימצאות הנגיף. זאת, משום שלמרות התפשטות הווירוס בשבוע האחרון במדינה, לא כל אדם שסובל מתסמינים דמויי שפעת נבדק, כך על פי הנחיות משרד הבריאות.

החולה אובחן בסופו של דבר בזכות התעקשות של מתמחה במחלקה בבית החולים. במשרד הבריאות הסכימו, בשל דברי אותו מתמחה, לבצע בדיקה להימצאות הנגיף - שהתגלתה, כידוע, חיובית. האיש הועבר לבידוד במצב בינוני, והוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. נוסף אליו, חלק מהצוות הונחה להיכנס לבידוד.