מאושפזים במרפסות ומקלחת ל-12 איש: תיעוד ממערכת בריאות בקריסה

כתבת חדשות 13 התקבלה לעבודה בבי"ח ותיעדה במצלמה נסתרת כיצד נראית מבפנים מערכת הבריאות בישראל. כשחולה הקורונה הראשון הגיע למקום – המצב החריף • "משבר הקורונה בבתי החולים", פרק א'

זמן צפייה: 13:12

בחצי השנה האחרונה התקבלה כתבת חדשות 13 אריאלה שטרנבך לעבודה בשלושה בתי חולים גדולים. בעזרת מצלמה נסתרת היא תיעדה איך נראית מבפנים, בלי פילטרים, מערכת בריאות בקריסה. תחילה, היא תיעדה את מחלקה פנימית ב' בבית החולים קפלן שברחובות.

המצלמה של חדשות 13 תיעדה מטופלים שמתחננים לעזרה ואף אחד לא ניגש אליהם, מקצתם מאושפזים במרפסות, ומסתפקים בתא שירותים ומקלחת אחד ל-12 אנשים. כשחולה הקורונה הראשון הגיע לשם – המצב החריף עוד יותר.

לכתבות נוספת בנושא:

מניין החולים בקורונה זינק ל-4,247 – 74 מהם במצב קשה

בכירים במערכת הבריאות: נשקלת האפשרות של עוצר כולל בליל הסדר

"נערכים לכך שכל המיטות בבתיה"ח יהיו מיועדות לחולי קורונה"

מהרגע הראשון היה ברור שהמקום אינו ערוך לקליטת חולים מידבקים - ללא מסכות מגן, ללא כוח אדם מספיק וללא נוהלי עבודה ברורים. כשרואים את ההתנהלות בקפלן קל להבין איך 6,000 אנשים מתים בכל שנה מזיהומים בבתי חולים בישראל.

מגשי האוכל בכל חדר היו מונחים על הרצפה המזוהמת לפני שהם מורכבים על המיטות של החולים. המגשים עולים מהמטבח עם תווית שמתארת בדיוק מה מיועד לכל חולה וחולה. יש חולים שיש להם מנות מיוחדות, על פי תפריט מדויק שבונה הדיאטנית בהתאם למצבו של כל חולה. עם זאת, העובדות העלימו את התוויות וחילקו את האוכל בלי שום הבחנה.

חולת הקורונה שהגיעה לבית החולים הדביקה 55 אנשי צוות במחלקה הפנימית, בהם רופאים, רופאות, אחיות, אחים וכוח עזר.

מבית החולים קפלן נמסר בתגובה: "התיעוד בכתבה אנונימי ואינו מאפשר בדיקה נקודתית של הפרטים הנחשפים בה. הנהלת בית החולים מקיימת רענון לעובדים במטרה להשתמש בכל אמצעי המיגון על פי ההנחיות".