מנהלי בתי החולים: "הצוותים גמורים, צריך להוסיף מכונות אקמו"

ברקע עליית מספר החולים במצב קשה ל-726, ישיבה טעונה נערכה במשרד הבריאות בהשתתפות המנכ"ל אש, בה אמרו בכירי המרכזים הרפואיים כי הם צופים עלייה בתחלואה הקשה אחרי החגים

מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה

בישיבה שנערכה היום (ראשון) במשרד הבריאות, בהשתתפות מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, אמרו מנהלי בתי החולים כי "הצוותים גמורים", וטענו שיש להוסיף מכונות אקמו. כמו כן, אמרו המנהלים כי הם צופים עלייה בתחלואה הקשה אחרי החגים.

הגל הרביעי של מגפת הקורונה בישראל ממשיך לתת אותותיו, והבוקר עדכן משרד הבריאות שמספר החולים קשה עלה ל-726. מנכ"ל בית החולים רמב"ם בחיפה אמר בישיבה כי אחד מכל חמישה חולים שמאושפזים בבית החולים נפטר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החקירה נגד רוב השבים מאומן שנחשדו בזיוף תוצאות – בוטלה

חשד כי פגע מינית בקטינה – ודקר אותו 13 פעמים

"אכזרי בצורה יוצאת דופן": 18 שנות מאסר למורשע בניסיון רצח

בתוך כך, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו היום על הקמת מטה הסברה ייעודי למאבק בנגיף הקורונה, כאשר בראש המטה יעמדו ברק הרשקוביץ, יועץ אסטרטגי, ושרון קרביצקי, יועצת תקשורת ולשעבר דוברת מגן ישראל. מטה ההסברה יתכלל את כל תחומי הדוברות וההסברה בנושא הקורונה, לרבות מבצע החיסונים, ההנחיות לציבור והתכנית הממשלתית להורדת התחלואה. המטה יטמיע אסטרטגיית הסברה ממשלתית לאור עקרונות של שקיפות, בהירות ואמינות מקצועית, עם כלל משרדי הממשלה והגורמים המקצועיים הרלוונטיים.

אתמול, לאחר ההמלצה של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) שלא לחסן כעת את כלל האוכלוסייה במנת החיסון השלישית, אלא רק את בני ה-65 ומעלה, אמרה ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, לחדשות 13: "אני מקווה שההחלטה של ה-FDA לא תשפיע על מבצע החיסונים בארץ". כמו כן, היא הוסיפה כי: "תפקידו של מנהל התרופות והמזון האמריקני לקבוע את המדיניות של ארה"ב, וההחלטה שקיבלו, מוצדקת, ואין לה קשר למצב המגיפה בישראל".