הורוביץ קיבל מנת חיסון שלישית: "בפתיחת השנה נחסן בבתי הספר"

לאחר שפרופ' אש אישר לתת מנת חיסון נוספת לבני 50 ומעלה, שר הבריאות הגיע להתחסן ושוב הפציר לעשות זאת. "אנחנו במרוץ נגד המגפה, יש להתחסן כמה שיותר מהר. אנחנו בשעה גורלית"

ניצן הורוביץ מקבל מנת חיסון שלישית

שר הבריאות ניצן הורוביץ התחסן הבוקר (שישי) במנת החיסון השלישית נגד קורונה. לאחר קבלת החיסון, נשא השר הצהרה והתייחס לסוגיית מתן החיסונים בבתי הספר. לדבריו, "עם פתיחת שנת הלימודים נחסן בבתי הספר, נחסן בכל מקום, כי אנחנו בשעת חירום ונעשה כל מאמץ כדי לחסן. נגיע לכל מקום ונחסן את כל מי שצריך".

"מנת החיסון השלישית בטוחה לחלוטין ויעילה. יש לנו אינדיקציות לכך, לכן הרופאים החליטו להוריד את הגיל", אמר הורוביץ. "אני קורא לכל בני גילי, בני ובנות 50 ומעלה ללכת ולהתחסן בהקדם. אפשר גם בשישי שבת, כמה שיותר מהר. אנחנו במרוץ נגד המגפה".

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

"חיסונים, הקפדה על ההנחיות, מסכות וחיזוק מערכת הבריאות בתקנים - השילוב הזה הוא שילוב מנצח. לכל אדם יש את האחריות לקיים את ההנחיות - זה בידיים ובכתף של כל אחד. אנחנו בשעה גורלית, יש לנו התפרצות, זה מדאיג ואנחנו נוקטים בכל האמצעים כדי לעצור את זה. המדינה עושה את חלקה".

בתוך כך, גם ראש הממשלה נפתלי בנט הפציר בישראלים להתחסן במנה השלישית, ומסר: "בשבוע האחרון נפטרו בישראל 78 אזרחים. 76 מתוכם מעל גיל 60, ואף אחד מהם לא הספיק להשלים את שלוש מנות החיסון. החיסון השלישי נותן את ההגנה. מנת החיסון השלישית היא קריטית בכל הגילאים מכיוון שישנה דעיכה מסוימת של החיסון מחודש לחודש".

מוקדם יותר היום קיבל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה וועדת המעקב, לחסן החל מהבוקר בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים. פרופ' אש עדכן הלילה את מנכ"לי קופות החולים לגבי ההחלטה לאחר שאושרה אמש על ידי ועדת המומחים.

כמו כן, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 6,083 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-130 אלף בדיקות, מהן 5% היו חיוביות - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. בכך עלה מספר החולים הפעילי ל-44,188, בהם 462 במצב קשה ומתוכם 75 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-6,611.