פרשת טדי שגיא: מנכ"ל משרד הבריאות לא ינקוט צעדים נגד גרוטו

הפרופסור חזי לוי קיבל את התנצלותו של משנהו, אולם נזף בו על כך שנתן לאיש העסקים פטור מבידוד: "טיפולך היה מוטעה - בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית"

זמן צפייה: 01:06

מגפת הקורונה: מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, התייחס היום (ראשון) לכך שמשנהו, הפרופסור איתמר גרוטו, הקל בתנאי הבידוד של המיליארדר טדי שגיא, וכתב לגרוטו כי לאחר שבחן את הדברים הוא מוצא לנכון להעיר לו על הטיפול בנושא. "טיפולך היה מוטעה", ציין לוי, "בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית".

לוי קיבל את התנצלותו של גרוטו ואף החליט בשלב זה שלא לנקוט בצעדים נוספים נגדו, אך ביקש ממנו "להקפיד הקפדה יתרה על כך, שלהבא הדברים לא יישנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נשכר ע"י אלמוני ונחשף באמצעות סוכן": פוענח רצח דורון שוסטר

הערב: לפני החופשה הבאה בארץ – החיידקים במים שחובה להיזהר מהם

חוק אי-הפללת משתמשי קנאביס עבר בוועדת השרים לחקיקה

המכתב ששלח לוי לגרוטו: 

כזכור, בשבוע שעבר התנצל גרוטו בפני המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב על הפרשה, אך טען כי הביקורת כלפיו הייתה בלתי הוגנת. "בחודשים האחרונים אנו מצויים בעיצומה של מלחמה יומיומית מתישה ומפרכת בנגיף קורונה החדש ושמירה על בריאות הציבור, ואנו עוסקים בכך מסביב לשעון", כתב גרוטו.

"במסגרת ניהול המאבק בקורונה, יש צורך בקבלת אין ספור החלטות בזמן תגובה מהיר. לא מן הנמנע שבמסגרת היומיומית והמורכבת הזו, מתקבלות לעיתים גם החלטות שאינן מושלמות. למען הסר ספק: גם על המקרה הספציפי הזה, התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע, אם הנושא הגיע לדיון אצלך לפני שהגיע אליי ואתה שללת את האישור. אבל – בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום".

איתמר גרוטו, חזי לוי
איתמר גרוטו, חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות טען במכתבו כי אינו מכיר את שגיא וכי לא קיבל כל תמורה. לדבריו, הפנייה התקבלה מתוך שירות המדינה. כמו כן, כתב כי אישר הקלה בתנאי הבידוד ולא פטור מבידוד, דבר הנמצא בסמכותו והדבר נעשה לטענתו בהתאם לנהלים.

בהמשך, עבר למתקפה וכתב כי "מאז שהמנכ"ל הקודם עזב את תפקידו, שימשתי כגורם הרפואי הבכיר במשרד הבריאות, בממשלה ובמערכת הציבורית כולה, על כל המשתמע מכך". "מי כמוך יודע", כתב לבר סימן טוב, "כמה היה מונח על כתפיי בתקופה סוערת וארוכה זו, וביתר שאת בחודשים האחרונים בעת המאבק בנגיף הקורונה החדש. לעמת אותי בדרך שבה נעשה הדבר, עם החלטה אחת מסוימת, בין אינסוף ההחלטות שקיבלתי בתקופה כזו – זה פשוט בלתי נתפס ובלתי הוגן".