פרופ' חזי לוי לבתיה"ח: היערכו לפתיחת מחלקות קורונה נוספות

מנכ"ל משרד הבריאות התריע כי התפשטות המגפה עלולה להוביל ל"עומס משמעותי בתחלואה כבר בימים או בשבועות הקרובים - וצפויים להגיע לאשפוז עד 300 חולים קשים נוספים" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:31

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי שיגר היום (ראשון) מכתב לבתי החולים ברחבי הארץ, ודרש מהם להיערך באופן מיידי לפתיחת מחלקות קורונה נוספות. במכתבו התריע לוי כי "שיעורי ההדבקה הגבוהים באוכלוסייה ועלייתם צפויים להוביל לעומס תחלואה משמעותי בימים ובשבועות הקרובים, אשר עשוי למתוח חלק מהמערכת לקצה גבול היכולת".

שעות בודדות לפני כניסת תקנות הסגר השלישי לתוקפן בניסיון להוריד מעט את נתוני ההדבקה, לוי הזהיר כי על פי התחזיות שהוצגו למשרד הבריאות בימים האחרונים - התחלואה עתידה לרשום עלייה מטרידה. "אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-200-300 חולים קשים, מונשמים או קריטיים".

בתדרוך לתקשורת, גם ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש הזהיר כי "רמת התחלואה צפוייה לעלות בימים הקרובים", שכן, "סגר מתחיל להשפיע רק כעבור עשרה ימים או שבועיים. בעוד כשבועיים, אני מעריך שנהיה סביב 5,000 מאומתים ביום ויהיו כ-800 חולים קשים בבתי החולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת החינוך ביטלה את התקנה: כיתות ה'-י' ימשיכו ללמוד בסגר

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה: "לחסן את עובדי ההוראה"

שיפור משמעותי במצבו של ח"כ ביטן: נותק ממכונת הלב-ריאה

בתוך כך, שבוע לאחר שמבצע החיסונים "לתת כתף" יצא לדרך, ויום לפני תחילת מבצע החיסונים בצה"ל, ישראל עלתה שוב למקום הראשון בהתחסנות היחסית - 3.23 לכל 100 איש. במקום השני ניצבת בינתיים בחריין, עם 3.03. הבוקר, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן כי 280 אלף בני אדם התחסנו לקורונה מאז החל המבצע, 68 אלף מתוכם בסוף השבוע.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: לע''מ

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 2,630 נדבקים חדשים בקורונה. זאת, לאחר שבוצעו כ-65 אלף בדיקות, מתוכן 4.1% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-35,525 מתוכם 584 במצב קשה, בהם 133 מונשמים ו-178 במצב בינוני. מניין הנדבקים הכולל מפרוץ המגפה קרוב ל-400 אלף. כמו כן, מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,210.