אושרה מועמדותו של פרופסר חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות

לאחר שהתעוררו קשיים שצצו סביב מינויו לתפקיד בשל דוח חמור על תפקודו כמנהל ביה"ח ברזילי באשקלון, חברי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרו כי לוי יהיה זה שיחליף את בר סימן טוב

זמן צפייה: 00:34

חברי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרו הבוקר (שישי) את מועמדותו של פרופסור חזי הלוי למנכ"ל משרד הבריאות. החלטת חברי הוועדה באה על רקע דוח חמור שנכתב על תפקודו של לוי כמנהל בית החולים ברזילי שבאשקלון.

מהדוח עלה כי לפי בדיקה שנערכה ב-2019, לוי לא דיווח על היכרות מוקדמת עם בעלי חברות ותפקידים שמונו ללא מכרזים. נוסף על כך, לפי הדוח, בית החולים שעמד בראשו שילם לכאורה סכומי עתק לחברה פרטית לגיוס תרומות, כולל מפילנתרופים שדרשו במפורש שכל הכסף יגיע ישירות אל המוסד הרפואי, בלי גוזרי קופונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נעצר חשוד בתקיפת יהודה גליק ליד בית משפחת האוטיסט שנורה בי-ם

תחקיר פציעת הקצין באימון: לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח שירה

"חסכנו 40 אלף שקל": הישראלים שמחליפים בתים במקום צימר ומלון

מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

עקב הדברים, בנציבות שירות המדינה דרשו ממשרד הבריאות לקבל מידע נוסף על ההאשמות, וכן על פעולות שלוי נקט לתיקון הממצאים אחרי שהתגלו. רק לאחר שהמידע התקבל, הסכימה וועדת המינויים לגבש את החלטתה בשאלה אם להמליץ עליו בפני הממשלה כמנכ"ל הבא של משרד הבריאות.

מקורבים לפרופסור אמש לקשיים שצצו סביב מינויו לתפקיד, וטענו כי נעשה לו עוול: "שופכים את דמו, מדובר באדם שמסור כל כולו למערכת הבריאות. גם אם עשה טעויות - ניתן לתקנן".

מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

כזכור, לפני כשבוע שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי מינה את לוי למנכ"ל משרדו. זאת, לאחר שהמנכ"ל הקודם משה בר סימן טוב פרש מתפקידו לאחר התפטרות השר לשעבר, יעקב ליצמן. אדלשטיין ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה.

לאחר ההודעה כי ייכנס לתפקיד, אמר לוי לחדשות 13 כי "יש הרבה מה לעשות. זה לא נבון להגיד ברגע זה מה אני אשנה, אני אבוא בלב שלם ואשרת את המדינה והבריאות".