ראש המוסד נבדק - אינו חולה בקורונה; ח"כ אייכלר ייכנס לבידוד

לאחר שהועבר לבידוד בגלל ששר הבריאות חלה, בדיקתו של יוסי כהן חזרה שלילית • הח"כ מיהדות התורה יהיה היחיד בכנסת שייכנס לבידוד, שכן המצלמות במשכן הראו כי נחשף לליצמן באופן המחייב זאת

זמן צפייה: 02:21

מגפת הקורונה: מלשכת ראש הממשלה נמסר היום (חמישי) כי בדיקתו של ראש המוסד, יוסי כהן, יצאה תקינה והוא לא נדבק בנגיף, לאחר שנכנס לבידוד משום שהיה מצוי בנוכחותו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שנדבק במחלה. מנגד, חבר הכנסת מיהדות התורה, ישראל אייכלר, ייאלץ להיכנס לבידוד אחרי שבדיקת מצלמות הכנסת העלתה כי נחשף לליצמן במידה שמצריכה בידוד.

מלשכת נח"כ ישראל אייכלר נמסר: "ביום חמישי שעבר 26.3 נפגש ח"כ הרב ישראל אייכלר עם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ליד מליאת הכנסת, תוך שמירה על מרחק וכללי זהירות. הבוקר, משנודע כי השר ליצמן נמצא חיובי לקורונה, בקש ח"כ אייכלר לבדוק במצלמות את הזמן והמרחק המדוייק, לפי הנהלים. אחר הצהריים התקבלה תשובה, ממשרד הבריאות, כי על פי מצלמות הכנסת השניים ישבו יחד למעלה מעשרים דקות. המרחק ביניהם לא היה מספיק לאורך השיחה ולכן עליו להיכנס לבידוד. ח"כ הרב אייכלר נמצא בבידוד, כפי הוראות משרד הבריאות. הוא חש בטוב ברוך השם, וממשיך לעבוד מביתו. ח"כ הרב אייכלר מודה לכל הפונים ומאחל לכולם חג פסח כשר ושמח בבריאות איתנה לכל עם ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה תאשר: הוצאת נדבקים מבתיהם והעברתם לבידוד בכפייה

מסתמן: כחול לבן תקבל את תיק החינוך, החוץ יישאר בליכוד

10 דיירי בית האבות חולים – משרד הבריאות מסרב להעבירם לטיפול

יוסי כהן
יוסי כהן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס לבידוד עד ליום רביעי הבא, בשל ההודעה על כך שליצמן ורעייתו חולים בקורונה. כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המוסד יוסי כהן יאלצו להיכנס לבידוד, זאת כיוון שבאו גם הם במגע עם שר הבריאות. ליצמן הגיע להצבעה על יו"ר הכנסת ביום חמישי האחרון - במשכן יבדקו במצלמות עם מי עוד בא במגע.

גם פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, תיכנס לבידוד, וכמו כן גם הצוות של השר ליצמן. ממשרד הבריאות נמסר כי סדצקי תמשיך לעבור ולנהל את האירוע דרך אמצעים טכנולוגיים גם בעת הבידוד. סדצקי ציינה כי "האמצעי היעיל ביותר לבלימת והאטת המגיפה הוא בידוד האנשים שעלולים להיות בסיכון להמשך הפצת המחלה. שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק שלשמחתנו זמינים בימים אלה".

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה
חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה | צילום: חדשות 13

כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא תל השומר וימשיך לנהל את האירוע משם. במתקן כולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים. בר סימן טוב: "התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם. אני אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע ימשך".