"החיים של כולנו השתנו": תיעוד בלעדי ממחלקת טיפול נמרץ קורונה

בביה"ח "השרון" נלחמים על חייהם של יותר מ-40 חולים. הכניסה למתחם המידבק מותרת רק לצוות הרפואי, אך הצצה נדירה לתוכו חושפת את קו החזית הראשון של המאבק בנגיף. "זה המקום הכי בטוח"

זמן צפייה: 03:25

מאחורי הדלתות הכפולות בבית החולים "השרון", שהוסב כולו לטיפול בחולי קורונה, נלחמים על חייהם של יותר מ-40 חולים. שם, לא רואים בהם חלק מהסטטיסטיקה ולא ממספרים אותם לפי מסלולי הדבקה. בטיפול נמרץ קורונה נוגעים בהם, מדברים אליהם, לא עוזבים ולא מוותרים. במתרחש במחלקה אפשר להתבונן רק מבעד למסכים בחדר המבצעים שבבית החולים. הכניסה למתחם המידבק מותרת רק לצוות הרפואי כשהוא ממוגן מכף רגל ועד ראש. באופן נדיר, קיבלנו אישור מיוחד להיכנס לתוך המחלקה, ממש לקו החזית הראשון של המלחמה בנגיף.

חייה של נועה, האחות האחראית של מחלקת טיפול נמרץ, השתנו לפני יותר משבועיים, כשנגיף קורונה מילא את חלל המחלקה שאליה היא נכנסת בכל יום. "באותו יום שקיבלנו את ההודעה שבית החולים שלנו הופך להיות ייעודי לחולי קורונה, החיים של כל הצוותים פה השתנו", סיפרה. "כולם עושים את המקסימום שלהם רק בשביל שאנחנו נשמור על החולים". על הפחד מהדבקה סיפרה:"כשאנחנו ממוגנים ככה אנחנו לא יכולים להידבק. הפחד שלי הוא להידבק בסופר, להידבק במעלית מהשכן. זה הפחד. פה, נראה לי, המקום הכי בטוח שיכול להיות".

השרון, קורונה, קורונה ישראל, בית חולים
תיעוד בלעדי מביה''ח השרון

יותר ממאה אנשי צוות רפואי של בית החולים חוגגים את הסדר דווקא כאן, במקום שלמרבה האבסורד, הפך להיות הבית שלהם. "אני מאמינה שכל אחד שבא לפה בערב חג, הוא יודע שהוא עושה את זה למטרה שהיא מטרה לאומית, הוא איתנו במלחמה".

השהות הרגישה במחלקה הזאת דורשת מהצוותים דיוק ושמירה על סטריליות מוחלטת. אנשי הצוות עובדים במשמרות של מספר שעות מוגבל כדי לשמור על כשירות והחשש הגדול מהדבקה הוא בעיקר בסיום המשמרת. באופן פרדוקסלי, דווקא היציאה מהמחלקה היא הרגע המפחיד ביותר בחוויה המרתקת הזאת. כל תנועה לא נכונה בזמן הסרת לבוש וציוד המיגון יכולה להביא להדבקה. כל איש צוות נעזר באדם אחר כדי לפשוט את החליפה לפני שיצא לעולם שבחוץ, אותו עולם שהפך בבת אחת לרחוק ושונה לחלוטין מהמציאות הסטרילית המאיימת בתוך מחלקת טיפול נמרץ קורונה.