"זנחתי את חיי": חולה הסרטן שמקדיש את חייו למאבק במחלה

תמיר גילת התבשר שלוש פעמים שהוא לוקה במחלה הקשה, פעמיים כבר אמרו לו שהגיע הזמן להיפרד מהמשפחה, אך הוא עדיין כאן. היום, הוא יו"ר הקרן לחקר הסרטן, ומלווה אישית מאות משפחות חולים

זמן צפייה: 14:14

איש העסקים, תמיר גילת, התבשר שלוש פעמים שהוא חולה בסרטן, פעמיים כבר אמרו לו שהגיע הזמן להיפרד מהמשפחה. איכשהו ברגע האחרון הוא החליק דרך גזר הדין החתום. אביו נפטר מסרטן, וכך גם אשתו ואביה. כעת, הוא יו"ר הקרן לחקר הסרטן, ומלווה אישית מאות משפחות חולים ואת כל ימיו מקדיש לניסיון למצוא משאבים למחקרים פורצי דרך בתחום.

בפעם הראשונה שחלה, נכנס גילת לניסוי חדשני לטיפול בסרטן הלבלב, והיה היחיד שצלח אותו מתוך 400 חולים. אבל אז הסרטן חזר במקום אחר, וגילת נכנס שוב לניסוי קליני שני שרוב המטופלים בו מתו אחרי שני טיפולים בלבד, ולגילת לא נתנו יותר משנתיים. מאז חלפו כבר חמש שנים, איש העסקים עדיין איתנו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סומליה: 90 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ משאית תופת

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

תיבת הפנדורה שפתחה פרשת הארווי ויינסטין • מסכמים עשור

תמיר גילת, איש העסקים שחלה שלוש פעמים בסרטן
תמיר גילת, איש העסקים שחלה שלוש פעמים בסרטן | צילום: חדשות 13

"ברגע שנותחתי זנחתי את חיי הקודמים, כי החיים שלי נגמרו", סיפר גילת. ממצב של חיים מסביב לשעון, במטוסים, הכול סביב הקריירה וההצלחה - לריק, לכלום. אז פתאום אתה לא מת, ואתה צריך להתחיל ללמד לחיות מחדש כשאין לך אופק".

הנה החלק המוזר בסיפור של גילת, שאל עף שהסרטן מקיף אותו מכל עבר, לא נינסה לברוח כמה שיותר רחוק - גילת החליט לעשות בדיוק את ההיפך. חמש שנים כבר חלפו מאז שגילת מונה ליושב ראש הקרן לחקר הסרטן, לא מזמן קיבל החלטה משמעותית: לשלוף את הקרן מערבי ההתרמה של האלפיון העליון הישר לתוך הרחוב הישראלי.

75 מיליון דולר חילקה הקרן ב-45 שנות פעילותה ליותר מ-2,400 חוקרים ישראלים, ואם יש משהו שגילת למד על בשרו – זה לא מספיק. רוב התרומות של הקרן מגיעות מארצות הברית, תרומות מישראל, לא נעים להודות, מהוות בקושי עשרה אחוז.