מנכ"ל הדסה: נשארנו לבד, כמו החיילים במוצבים במלחמת יום כיפור

ברקע הזינוק בתחלואה, פרופ' זאב רוטשטיין פנה במכתב חריף לראש אגף התקציבים באוצר: "מה שאתם אומרים לא עומד מול הצרכים בטיפול בחולים ובשמירה על הצוות. פונה למצפון שלכם - תפעלו מיידית"

זמן צפייה: 02:45

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, פנה היום (ראשון) במכתב חריף לראש אגף התקציבים במשרד האוצר וכתב לו: "עד היום נמנעתי מלהציק לך. פתחנו את הבוקר עם 117 מטופלים, מהם 25 בטיפול נמרץ. אני מרגיש שאתם השארתם אותנו לבד, כמו ביום כיפור שם נשארו חיילים לבד במוצבים לגורלם".

"כל מה שאתם אומרים, לא עומד מול הצרכים שלנו בטיפול בחולים ובשמירה על הצוות שימשיך לתפקד, וזה עוד לפני החורף", המשיך רוטשטיין. "אני פונה למצפון שלכם, למרות שערב יום הכיפורים, ואולי דווקא בשל היום הזה, אנא תפעלו מיידית ותעשו את מה שמדינה שפויה חייבת לעשות - זה בידיים שלכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אלפי מפגינים בי-ם וברחבי הארץ: "נתניהו איבד את אמון הציבור"

עם קסדה וקורקינט: הילה קורח הפכה לשליחה ליום אחד

מצפצף על החוק: הרופא שנותן תרופות לקורונה ופטור מעטיית מסכה

פרופסור זאב רוטשטיין, מנכ''ל המרכז הרפואי הדסה
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ''ל המרכז הרפואי הדסה | צילום: חדשות 13

אמש, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 8,315 נדבקים חדשים בקורונה, שהם 13.7% מתוך 62,035 נבדקים. מספר החולים קשה זינק ל-728, ומניין המונשמים עלה גם הוא ועומד כעת על 200 בני אדם. מספר המתים עלה ל-1,441.

לידי חדשות 13 הגיעו נתוני המודל המאגד בתוכו את כלל המודלים להתפשטות הקורונה בישראל לימים הקרובים, ולפיו עד לסוף החודש ישראל תגיע ל-835 חולים קשה. בשבוע הקרוב יהיה אפשר לראות את ההשפעה של תחילת צמצום המגעים שהחל לפני ראש השנה. לא צפויים פחות חולים קשה, כי נדבקים בקורונה שמגיעים למצב קשה, מגיעים אליו רק אחרי שבועיים-שלושה.

מוקדם יותר אתמול העריכו בארגון הבריאות העולמי כי ייתכן וימותו כשני מיליון בני אדם ברחבי העולם מקורונה, עד שיימצא החיסון המיוחל. על פי ההערכות עד כה מתו כמיליון בני אדם ברחבי העולם – ציון דרך כואב נוסף בהתפשטות הנגיף.

"זה לא בלתי אפשרי שנגיע לשני מליון מתים", אמר אתמול ד"ר מייק ראיין, מנהל תוכנית בריאות החירום בארגון הבריאות העולמי, "השאלה האמיתית היא: האם אנחנו מוכנים, כקולקטיב, לעשות את כל מה שניתן כדי להימנע מהמספר הזה?".

עם זאת ישנן גם בשורות מעודדות, שכן בניגוד לגרף התחלואה העולמי שנמצא במגמת עליה, שיעור התמותה נמצא דווקא במגמת ירידה. מומחים מסבירים כי תקופת הזמן שעברה מאז החלה התפרצות הנגיף, אפשרה למדענים ולרופאים לשפר ולשכלל את פרוטוקול הטיפול, בעיקר בקרב החולים הקשים, באופן שגם הליך ההנשמה וגם מתן התרופות המקלות על המחלה, השתפרו משמעותית.