אבי חולת הקורונה בת ה-11 שבמצב קשה: "היא סובלת, חוסר אונים"

אליהו ביטון סיפר על מצבה של בתו הדס, שמאושפזת בבית החולים רמב"ם במצב יציב: "הילדה הייתה כאובה ולא אכלה, הגוף שלה התנפח מעירוי. אנחנו רחוקים ממנה ופשוט נשברים - תחושה נורא קשה"

זמן צפייה: 02:04

מגפת הקורונה: אליהו ביטון, אביה של הדס בת ה-11, אשר מאושפזת בבית החולים רמב"ם במצב קשה ויציב לאחר שחלתה בקורונה, סיפר בכאב על מצבה של ביתו ועל הקושי להיות רחוק ממנה בשל המגפה. "הגוף שלה מתנפח מעירוי, הרופאים מחפשים וריד - היא צועקת ואני בוכה. אני לא יודע מה לעשות". לדבריו, במהלך הלילה עברה הדס סדרת בדיקות, בהן גם אקו לב. "הילדה הייתה כאובה. היא לא אוכלת. אני בתור אבא לא יודע איך לעזור לה, אני חסר אונים".

לפני שאושפזה ברמב"ם, כך סיפר ביטון, "ראו שיש ירידה בתפקוד הלב כך שהחליטו להנשים אותה. זה עוזר ללב לתפקד בצורה טובה יותר". אליהו לא הורשה להיכנס לשהות לצד ביתו במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים פוריה. "היא מאוד סבלה ואני רחוק ממנה. אנחנו נשברים. זה נורא קשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגפת הקורונה: למעלה מ-3 מיליון בני אדם בעולם נדבקו בנגיף

טקסים ללא קהל ושירת ההמנון במרפסות: יום הזיכרון בצל הקורונה

הביקורת הציבורית וניהול משבר הקורונה: ליצמן בריאיון פרישה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2004271528' autoplay='0' credit='' desc='אביה של חולת הקורונה בת ה-11 שמצב קשה' kid='1_rthvimps' duration='31'']

אתמול חלה החמרה במצבה של הדס, תושבת טבריה, ומאז היא מורדמת ומונשמת. היא אושפזה תחילה, כאמור, בבית החולים פוריה עם חום גבוה, הקאות וחוסר תיאבון ובהמשך הועברה לבית החולים רמב"ם.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2004271530' autoplay='0' credit='' desc='אביה של חולת הקורונה בת ה-11' kid='1_yu5cuwb9' duration='49'']

הבוקר נעמד צוות האחים והאחיות במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים קפלן דקת דומיה לזכרה של סוזי לוי, אחות בכירה במרכז הרפואי שיבא, שנפטרה אמש מקורונה. סינורה לוגסי, סגנית מנהלת הסיעוד במחלקה, נשאה דברים לזכרה, ואמרה: "מחבקים את משפחתה של סוזי, יהי זכרה ברוך".

לוי אובחנה כחיובית לנגיף לפני כחודש ואושפזה במתחם הבידוד הייעודי בבית החולים, אך מוקדם יותר החודש מצבה הידרדר והיא הורדמה והונשמה. זהו מקרה המוות הראשון בקרב הצוותים הרפואיים בישראל כתוצאה מהמחלה. לוי הייתה אחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון ולא עבדה במחלקה הייעודית לחולי קורונה. היא עבדה 45 שנים בבית החולים, ונאמר עליה כי היא היא הייתה "מסורה ומלאת נתינה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2004271559' autoplay='0' credit='' desc='דקת דומיה לזכרה של סוזי לוי' kid='1_kk3liiug' duration='46'']

מוקדם יותרי היום משרד הבריאות עדכן כי מספר הנדבקים בנגיף עלה ל-15,466 בני אדם - עלייה של 68 אנשים בלבד ביממה האחרונה. כמו כן מניין מקרי המוות עלה ל-202, אך מספר המונשמים והחולים במצב קשה ירד. 129 מהחולים במצב קשה ומתוכם 96 מונשמים. 79 במצב קל. עד כה, 6,796 ישראלים שחלו בנגיף החלימו.