משרד הבריאות ממליץ: מזון בריא יסומן במדבקות ירוקות

נוסף לסימון מוצרי מזון מזיקים במדבקות אדומות שיחל בינואר 2020, מקדם המשרד מהלך לעידוד צריכת אוכל בריא. "המטרה היא לסייע לצרכנים בבחירת מזונות ההולמים את עקרונות התזונה הבריאה"

זמן צפייה: 04:08

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על מהלך לעידוד צריכת מזון בריא, על ידי סימון האוכל המומלץ במדבקות ירוקות. ההמלצה היא להדביק מדבקות אלה על המוצרים שעומדים בתנאי המשרד. זאת, על מנת "סייע לצרכנים בבחירת מזונות ההולמים את עקרונות התזונה הבריאה כפי שמומלצת בישראל", כך לדברי המשרד.

בין המוצרים שיסומנו במדבקות הירוקות ניתן למצוא חלב, גבינות עד 5%, טופו, חלב סויה, שמן שקדים, קמח מדגנים מלאים ופסטה מקמח מלא.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סכנת המזון המעובד: מהם הרגלי הצריכה עליהם ממליצים המומחים?

"סופר יין": הישראלים מהגליל שהפכו את המשקה למזון-על בריאותי

הרעלת הטונה: מי אחראי לפקח על תקינות המזון שאנו אוכלים?

חלק מהמוצרים יסומנו באמצעות מדבקות ירוקות על קדמת האריזה. אחרים יסומנו באמצעות שילוט שיופיע במדפי החנויות, ויופרדו מהמוצרים המזיקים "באופן שנועד למנוע הטעיית צרכנים ביחס להרכב המוצרים המוצעים למכירה באותו מדף".

החל מינואר, כל מוצר מזון יישא מדבקה ירוקה או אדומה המעידה על כך שהמזון בריא או לא ותפרט את רמת הסיכון של מרכיביהם לבריאות הציבור. כך לדוגמא הבמבה האהובה תסומן במדבקה ירוקה וגם רוב המוצרים הנמכרים ברשת מקדונלד'ס.

במשרד הבריאות הציגו בעבר נתונים לפיהם אחד מכל שני ישראל סובל מעודף משקל או השמנת יתר ואחד מכל חמישה ילדים סובל מבעיה דומה. הוצאות המדינה בשנה על מחלות הקשורות בתזונה לקויה עומדות על שישה מיליארד שקלים.

כמו כן תוגבל אפשרות הפרסום של מזון לא בריא בשעות של צפיית ילדים בטלוויזיה בפרסום ברשת, בשלטי חוצות ובבתי הקולנוע. בנוסף יבוצע חינוך תזונתי מגיל הרך בסיוע משרד הבריאות ויוצע למשרד החינוך לקיים שעת חינוך תזונתי אחת לשבוע.

"אנו נחושים להוביל שינוי בתזונה נכונה לאזרחי ישראל. השלב הראשון הוא העלאת מודעות הציבור לסכנות הכרוכות במזון לא בריא, ובהמשך גם לעודד צריכת מזון ראוי ובריא", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בהתייחסו למהפכת המזון הבריא.