הדרכון הירוק: מי יקבל את האישור ולאן יהיה רשאי להיכנס?

רה"מ ובכירי מערכת הבריאות הגיעו להסכמות בנוגע למסמך שיאפשר כניסה בין היתר למסעדות ומקומות בילוי. הזכאים לכך יהיו מתחסנים, מחלימים ובעלי בדיקות קורונה שליליות בטווח של 48 שעות

זמן צפייה: 01:42

בדיון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכירי מערכת הבריאות הגיעו היום (שני) להסכמות בנוגע ל"דרכון הירוק" שיאפשר כניסה לפעילויות ולמקומות בילוי. משתתפי הדיון הסכימו כי ל זהות המקבלים, שזכאים לדרכון ירוק יהיו מתחסנים, מחלימים ובעלי בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני הפעילות אליה הם רוצים להיכנס. כמו כן, הוחלט שכל מי שיתחסן יקבל תעודה, שתאפשר לו פטור מבידוד.

הדרכון יונפק כמסמך וגם כיישומון (אפליקציה), וככל הנראה יהיה בתוקף לחצי שנה. כמו כן, הוחלט כי ככל שיותר ישראלים יהיו בעלי דרכון ירוק, כך יותר ענפי משק ייפתחו. בדיון עלתה האפשרות שדווקא אולמות התיאטרון ובתי קולונוע, שבשבילם צריך לרכוש כרטיסים מראש, יקבלו תיעדוף לפתיחה מאשר מקומות אחרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתוני האוצר: גירעון חסר תקדים של 160 מיליארד שקלים ב-2020

סקר הלמ"ס: 46% מהעובדים בחל"ת לא ישובו לעבודה גם אחרי הסגר

מבצע החיסונים מתרחב: ממחר – בני 55 ומעלה יוכלו לקבוע תורים

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1101212125' autoplay='0' credit='' desc='גרוטו: ייקח זמן עד שהדרכון הירוק יהיה תקף למעבר בין מדינות' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1610392904/KJSADF_tyjwpv.png' kid='1_1myp3jtk' kid='1_1myp3jtk' duration='250'']

במקביל, פורסם לראשונה הערב בחדשות 13 כי בעוד שבועיים מבצע החיסונים יתרחב וגם ישראלים בני 40 ויותר יהיו יכולים לקבל את מנות החיסון. עם זאת, יש מחלוקת בין קופות החולים למשרד הבריאות, כאשר הקופות מעוניינות כבר להתחיל לחסן את האוכלוסייה בת ה-40, אך ועדת התיעדוף רוצה מתווה יותר מדויק.

בתוך כך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, התראיין הערב בחדשות 13 והסביר כי "המילה דרכון קצת מבלבלת - בעולם אין עדיין הכרה בחיסונים ככלי למעבר בין מדינות. יש מדינות שבכלל לא מכירות בדרכון ירוק, בטענה שזה כופה על אנשים להתחסן. זה מצב ייחודי שבארץ ניהיה יכולים להשתמש בזה מהר, אבל לחו"ל ייקח קצת יותר זמן".

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

גרוטו התייחס גם לתיעדוף החיסונים. לדבריו, "בחלק מהמקרים התיעדוף הושפע מלחצים פוליטיים, למשל במקרה של המורים. נתנו להם קדימות מסיבות פוליטיות. אני מקווה שהאסירים יחוסנו כמה שיותר מהר. כרגע זה לא יתבצע כי השר לביטחון הפנים לא מאפשר את זה - כנראה זה יגיע לפתחו של בג"ץ". עוד אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות כי בקצב החיסונים הנוכחי "בני ה-40 פלוס אכן יחוסנו בעוד שבועיים".