משרד הבריאות דן בהפעלת אטרקציות ללא תו ירוק: המתווה המתגבש

לבקשת משרד התיירות, מגובשת רשימת אטרקציות שבהן תתאפשר כניסה בהצגת בדיקת קורונה שלילית. ההצעה כוללת שיט קיאקים, אתרי סנפלינג ופארקי מים. פעילויות ג'ימבורי לא יוחרגו

זמן צפייה: 01:20

בשעה זו (שני) נערך דיון במשרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' חזי לוי, בשאלה אילו אטרקציות יוכלו להיות מוחרגות ולפעול ללא תו ירוק. על פי המתווה, תהיה חובה להציג תוצאה של בדיקת קורונה שלילית לפני הכניסה לאטרקציות - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

משרד התיירות, שמשתתף בישיבה, העביר רשימה של ההצעות שעלו לדיון: פתיחת שיט קיאקים, אתרי סנפלינג, סיורים בחוץ (למשל חוות תנינים), ופארקי מים. פעילויות בסגנון ג'ימבורי, שמתקיים בהם מגע רב ומתרחשות לעיתים קרובות במקום סגור - לא ייכללו ברשימה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד האוצר מפרסם: מסים וקיצוצי ענק – יידרשו כבר השנה

קופ"ח מאוחדת: לדחות את מתן התו הירוק לשבועיים לאחר החיסון

קייקי כפר בלום
קייקי כפר בלום | צילום: יוסי אלוני

תחילה רצו במשרד הבריאות לא לדרוש בדיקות, אלא לאפשר פעילות על פי תנאי התו הסגול, אך כדי לאפשר פתיחת אטרקציות רבות, לבקשת משרד התיירות, החליטו להתנות כניסה בבדיקת קורונה שלילית.

פארק מים ומגלשות
פארק מים ומגלשות | צילום: יח''צ

אתמול, כידוע, החל השלב השלישי בפתיחת המשק עם שורת הקלות במגוון רחב של תחומים. כיתות ז'-י' שבו לפעילות ביישובים שאינם אדומים או כתומים בוהקים. בתי הקפה והמסעדות הקטנות נפתחו בהתאם לתו הסגול.

למחוסנים או מחלימים בלבד, נפתחו גם מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות רוככה והיא עומדת על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.