מסתמן: מתווה "הכיתה הירוקה" לא יורחב לכל בתי הספר בארץ

למרות דרישתו של בנט להרחיב את המתווה, המחסור בנתונים שנוצר בין היתר כתוצאה מהירידה המתמשכת בתחלואה - מנע ביסוס מקנה סטטיסטית מובהקת לפיה יוכלו אנשי המשרד להמליץ על המהלך לרה"מ

זמן צפייה: 03:14

לקראת הדיון המכריע על ההקלות: מסתמן כי משרד הבריאות לא ימליץ מחר (שני) לשרי קבינט הקורונה על הרחבת מודל "הכיתה הירוקה", כך שיחול בכל בתי הספר ברחבי הארץ, כפי שדרש זאת ראש הממשלה נפתלי בנט.

בין היתר, המשרד לא צפוי להמלית על הרחבת המתווה מכיווון שלאורך השבועות במהלכן התקיים הפיילוט נאספו מעט מידי נתונים, בין היתר כתוצאה מהירידה המתמשכת בתחלואה שגרמה לכך ש"פחות מידי" תלמידים נדבקו מכדי שניתן יהיה לבסס מסקנה סטטיסטית מובהקת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשוד בפרשת הרצח מלפני 30 שנה: "מישהו ראה אותי בעיניים?"

לאור יום: 17 אמריקנים נחטפו על ידי חברי כנופייה בהאיטי

אחרי הסגר הארוך בעולם: אוסטרליה מסירה את ההגבלות

קורונה, בית ספר, נגיף, כיתה, תלמידים, תלמידות
תלמידים חוזרים לבית הספר אחרי הסגר | צילום: רויטרס

תחת תנאים מקצועיים אידאליים, היה צריך להמשיך את הפיילוט במתכונת הקיימת רק ביישובים ירוקים ובכיתות א' עד ו' בלבד - עד שניתן יהיה לבסס מסקנה. אלא שלוח הזמנים הפוליטי דוחק וכעת צריך להחליט – לכן ייתכן שבמצב הנוכחי במשרד הבריאות יעדיפו להמליץ למשל על הרחת המתווה ליישובים כתומים ואדומים, מבלי לבטל את הבידודים של התלמידים אחר הצהריים.

בתוך כך, לצד הירידה בתחלואה בישראל שנבעה בין היתר בזכות מנת הבוסטר שהועילה מאוד לפי נתונים סטטיסטיים, אך מנגד ישראל חווה כעת קריסה במצבע החיסונים, שמדדיו נמוכים מאוד כם בממדים בינלאומיים, אנחנו מסתכלים על מה שקרה בשבועיים האחרונים. המשמעות הישירה מכך היא שיש דעיכה חיסונית בקרב האוכלוסייה, עקב חוסר הצלחה מצד משרד הבריאות להרחיב את מבצע ההתחסנות.