התפשטות הקורונה בחברה הערבית: "בלי בדיקות, לא נחסל את המגפה"

פרופ' גמזו ערך ביקור באום אל-פחם ברקע מס' הנדבקים בגבוה בעיר, הזהיר מפני קיום חתונות והתריע: "שלא יהיה סגר בעוד שבועיים-שלושה" • אתמול: 692 נדבקים חדשים - 2.6% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 01:35

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ערך היום (שבת) ביקור באום אל-פחם, ברקע מספר הנדבקים הגבוה בעיר. גמזו קרא לתושבים להיבדק, והצהיר: "בלי בדיקות לא מתארים את החולים, הם מסתובבים ולא מצליחים לחסל את המגפה. צריך לבדוק גם את האנשים שמרגישים בסדר, ושיש להם רק חשד קטן".

גמזו הצהיר: "אי אפשר לפתוח בתי ספר עם 12% בדיקות חוביות. ילדים יגיעו לבית הספר חיוביים, כשבתוך הכיתות יש 40 ילדים בכיתה". עוד עקץ ממונה הקורונה: "עלק לא רוצים קפסולות בכיתות א'-ב'".

גמזו הזהיר את הנוכחים מפני קיום חתונות המוניות. "אני ראיתי חתונות במגזר, איך אפשר להיות זהירים? אי אפשר להיות זהירים. שלא יהיה לכם סגר בעוד שבועיים -שלושה".

עוד בחדשות 13:

שיעור הבדיקות החיוביות בי-ם – פי 3 מת"א; בנצרת – פי 7 מטבריה

שיא שלילי בארה"ב: 80 אלף נדבקים חדשים אובחנו אתמול

בקבוצות של 9: משרד החינוך יתיר לקיים פעילות בשטח פתוח

פרופ' רוני גמזו באום אל פחם
פרופ' רוני גמזו באום אל פחם | צילום: משרד הבריאות

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב את נתוני התחלואה, לפיהם ביממה האחרונה התגלו 692 נשאי קורונה בישראל, כאשר אחוז החיוביים עומד על 2.6% מתוך 27,481 בדיקות שנעשו. בנוסף, ביממה האחרונה נפטרו תשעה חולים. עוד עולה מנתונים כי ישנם 552 חולים קשים, מתוכם 218 מונשמים ו-158 במצב בינוני.

בביקור השתתפו בין היתר ראש העירייה, ראש שירותי בריאות הציבור, ו ראש מטה הקורונה בחברה הערבית איימן סיף. בסוף הפגישה הדגיש סיף שיש להימנע מחתונות בתקופה קריטית זו, ושהדרך לעצירת שרשרת ההדבקה תהיה בדחיית חתונות אלו.

ראש העירייה הודה לבכירים על ההיענות והירתמותם לעזרה, והסכים שהמצב מצריך את שיתוף פעולתם של כל המעורבים על מנת להחזיר את העיר אום אל-פחם לצבע הירוק.

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

מניין הנדבקים בקורונה בישראל ממשיך לרדת, כמו גם שיעור הבדיקות החיוביות. עם זאת, מנתוני משרד הבריאות עולה כי בערים חרדיות וערביות שיעור התוצאות החיוביות עדיין גבוה ביחס לערים אחרות.

כך למשל בירושלים, שבה יש כיום 2412 נשאים פעילים, אובחנו השבוע 1023 תושבים חיוביים לנגיף, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות היה 4.5%. בבני ברק אובחנו 420 איש השבוע - 5.5% מכלל הנבדקים.

במודיעין עילית 193 נשאים התגלו השבוע, עם שיעור תוצאות חיוביות של 4.5%. בבית שמש שיעור הבדיקות החיוביות היה נמוך מעט ביחס לאוכלוסייה החרדית - 3.8%, כאשר 117 תושבים נמצאו חיוביים השבוע. בביתר עילית ואלעד - 6.1% ו-5.4% בהתאמה.

שיעור התוצאות החיוביות בערים ערביות גבוה אף יותר. בנצרת התגלו השבוע 73 חולים - 7% מכלל הנבדקים וברמלה שיעור בדיקות חיוביות דומה עם 86 תושבים שאובחנו השבוע חיוביים לנגיף. בשפרעם נמצאו 70 נשאים השבוע, שהם 8% מהנבדקים, ובאום אל-פחם שיעור הבדיקות החיוביות הגיע ל-9%.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

ביתר הערים בארץ, שיעור הבדיקות החיוביות צנח משמעותית. בתל אביב, שבה יש 742 נשאים פעילים, אובחנו השבוע 182 תושבים חיוביים לנגיף - 1.5% מכלל הנדבקים. שיעור דומה של תוצאות חיוביות היה בבבאר שבע ובראשון לציון, שבהן אובחנו 103 ו-81 תושבים, בהתאמה.

בחיפה 1.3% מהבדיקות היו חיוביות, כאשר 98 תושבים אובחנו חיוביים. ברמת גן אובחנו השבוע 44 תושבים בלבד - שהם אחוז בודד מכלל הנבדקים. בטבריה, שהייתה עיר אדומה במשך זמן רב, שיעור התוצאות החיוביות היה דומה, ואובחנו בה פחות מ-15 נדבקים השבוע. המצב בהרצליה טוב אף יותר, כאשר רק 25 תושבים אובחנו חיוביים השבוע - 0.7% מהנבדקים.