גמזו: "לפעמים עוברת בי המחשבה להעביר את התפקיד למישהו אחר"

הממונה על משבר הקורונה התייחס להתנגדותו לנסיעה לאומן בראש השנה: "מנסים לעשות מתווים לאומן? השתגעתם?". עוד הוסיף: "מתנצל שלא יידעתי את רה"מ ושר הבריאות על המכתב לאוקראינה"

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: חדשות 13

הממונה על משבר הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר (חמישי) לסערה סביב התנגדותו לנסיעת אלפי מתפללים לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן בראש השנה. "לפעמים עוברת בי המחשבה להעביר את התפקיד למישהו אחר", אמר בריאיון בגלי צה"ל.

גמזו התייחס לביקורת שספר מיו"ר הקואליציה מיקי זוהר. "אחרי כל מה שקרה מנסים עוד לעשות מתווים לאומן? השתגעתם? ההתעסקות האובססיבית הזאת, 'יו"ר הקואליציה עושה מאמיצים אדירים' אני רוצה שיעשה מאמצים להורדת התחלואה", אמר. "אני בלי כתב מינוי, בלי סמכויות ואני גם לא רוצה שהממשלה תדון בזה. אני רוצה שהממשלה תבין שהיא צריכה להתגייס".

הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו
הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

עוד התייחס גמזו לפנייתו לממשל האוקראיני: "המכתב שלי לנשיא אוקראינה היה חריג, אבל אני צריך לעשות דברים חריגים כדי להוריד את התחלואה". בריאיון לרשת ב', הוסיף: "מי שנמצא בתפקידים צריך לקבל החלטות קשות, זאת תקופה כזאת. אני הולך עם האמת המקצועית שלי. הקורונה מתלבשת על מדינות עם החלטות פוליטיות מדי ותפקידי למנוע אותן. מתנצל שלא יידעתי את רה"מ ואת שר הבריאות על המכתב לאוקראינה".

"כולם צריכים לעשות, לא רק הפרויקטור. מי שחושב שאני קוסם - טועה. הייתי רוצה לראות את בעלי התפקידים ומקבלי ההחלטות דוחפים את כל המגזרים במקום להתעסק בטיסות", אמר.

כזכור, אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטענות שנשמעו מצד חברי הקואליציה נגד פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, וגיבה אותו. לדברי נתניהו, "אני מעריך את עבודתו המסורה, עובד איתו בשיתוף פעולה יומיומי וקורא לכולם לעשות זאת".

שלשום התייחס גמזו לביקורת שנשמעת על תפקודו במאבק נגד התפשטות הנגיף. "בחרנו ללכת בדרך המורכבת, היא לא תמיד פופולרית. לא בטוח שאזרחי המדינה וכל הפוליטיקאים מבינים מה אנחנו עושים כאן", הצהיר גמזו. "אנחנו ממשיכים הלאה ונחושים להמשיך ללכת בה. אנחנו משתפים את כל גורמי הניהול במדינת ישראל. היום רוב העולם מתחיל להגיד – 'אולי ננהל את זה בלי סגרים'. יש לזה מחיר, זה מורכב, אלה החלטות קשות מאוד".

מתפללים באומן 2010
מתפללים באומן 2010 | צילום: רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין נשא אף הוא דברים: "עם כל הצער שבדבר, אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לקברו של רבי נחמן באומן. אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג". עוד הוסיף השר כי הוא "קורא לעמיתיי נבחרי הציבור - אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור. ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל".