"חלק מהחולים מעל 60 לא מחברים למכונות לב-ריאה בגלל המחסור"

פרופ' גליה רהב מביה"ח שיבא אמרה לחדשות 13 כי בשל התחלואה והעומס, הרופאים דנים באפשרות שלא לחבר למכונות אקמו את כל החולים שזקוקים להן. "חוששת שנגיע למצב הזה גם במכונות הנשמה"

זמן צפייה: 14:07

ברקע התחלואה העולה, חושפת היום (חמישי) בריאיון לחדשות 13 פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, כי נכון לרגע זה ישנם דיונים האם לחבר חולים מעל גיל 50 למכונות לב-ריאה עקב המחסור בהם – "זו לא פאניקה, אנחנו כבר במצב של תיעדוף במתן מכונת לב-ריאה למטופלים".

עוד אמרה פרופ' רהב כי "על כל חולה מעל גיל 60 מתקיימים דיונים מהסוג הזה כי אין לנו מספיק מכונות", והוסיפה: "יש גם דיונים האם לשים מטופל בטיפול נמרץ או לא. רופאי הטיפול הנמרץ דנים בזה. בפועל אין החלטה רשמית בעניין ומדובר בדיונים בלבד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רחפן של צה"ל נפל בלבנון באזור הגבול: "אין חשש לדלף מידע"

לנתניהו יש רוב, כ"ץ והחרדים נגד: מסתמן הסגר מלא החל מה-15.9

דוח: בשל העלייה בתחלואה – תיפגע איכות הטיפול בבתי החולים

פרופ' גליה רהב | צילום: חדשות 13

כאמור, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה נרשם שיא שלילי נוסף של נדבקים בקורונה, כאשר 3,951 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף. זאת, לאחר ש-9% מ-44,969 הבדיקות שנעשו יצאו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-143,049. עוד עולה מנתוני המשרד כי בישראל ישנם 32,217 נשאים פעילים. 487 חולים במצב קשה, מהם 137 מונשמים. מניין המתים מהנגיף עומד על 1055.

דוח שהוגש היום לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו על ידי צוות המומחים שמינה, עולה כי עם מגמת העלייה בתחלואה ובאשפוז בשבועות האחרונים, ובהיעדר צפי להתמתנות המגמה, צפויה בחלק מבתי החולים פגיעה באיכות הטיפול הן בחולי קורונה והן שאינם חולי קורונה - בעיקר בשל המחסור בצוותים. עוד עולה מהדוח כי העומס הנוכחי בבתי החולים אינו שוויוני. קיים עומס ניכר בצפון הארץ, ועומס שניתן להכלה בשאר המרכזים הרפואיים. בנוסף נקבע כי קיימת מגמת עלייה בבידוד ובתחלואה בקרב הצוותים המטפלים, שתורמת אף היא לעומס על הצוותים העובדים.

מכונת הנשמה
מכונת הנשמה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, קבינט הקורונה התכנס היום לדון במתווה של פרופ' גמזו, לפיו יחול הסגר כלל ארצי למשך חודש שלם, ולאחריו הסגר ירוכך ויחול עוצר חלקי למשך שבועיים. במהלך התקופה הזו, יוטל סגר מלא שיכלול איסור על מעבר בין ערים בימי החג - מ-05:00 בבוקר ערב החג ועד 05:00 בבוקר יום לאחר מוצאי החג. בנוסף, לאורך כל החודש יוגבלו התקהלויות, ייסגרו מסעדות, קניונים, תיירות פנים, מסחר ועסקים ותיסגר מערכת החינוך. המגזר הפרטי יעבוד בהיקף של 30%-50%, והמגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום.

תוך כדי הדיון הקבינט, נרשמו מספר חילוקי דעות בין השרים בקבינט הקורונה סביב ההחלטה האם להטיל סגר בחגים. לנתניהו, שתומך בסגר, יש רוב להחלטה, אך שר האוצר ישראל כ"ץ וראשי המפלגות החרדיות מתנגדים. גורמים בממשלה ציינו כי מסתמן הסגר מלא מה-15 בספטמבר. ייתכן שגם גלנט יתנגד למתווה שמתגבש, בשל התעקשותו להשאיר את מערכת החינוך פתוחה.