בהלת השפעת: עשרות אלפים הסתערו על המרפאות והתחסנו

ההתפרצות החריפה של המחלה שלחה את הישראלים להתחסן, מה שהוביל למחסור בחלק מהמרפאות. הזמרת שירי מימון נאלצה לבטל את הופעתה בגלל שהיא וילדיה חלו בשפעת החזירים. "ממדים של מגפה"

זמן צפייה: 01:46

ההתפרצות החריפה וגם הדיווחים בתקשורת שלחו עשרות אלפים להתחסן בימים האחרונים, מה שהוביל למחסור בחלק מהמרפאות. בקופות החולים החלו לשנע חיסונים במטרה לתת מענה לביקוש הגדול.

בבתי החולים ברחבי הארץ מטפלים בעוד כמה בני אדם שנמצאים במצב קשה, כאשר חלקם ילדים, גם כן כתוצאה מהמחלה. אל שורת החולים הצטרפה היום הזמרת שירי מימון, שחשפה כי היא וילדיה נדבקו בשפעת החזירים ובשל כך נאלצה לבטל הופעה שתוכננה להערב בטירת הכרמל. מימון כתבה באינסטגרם כי "במקרה שלי זה התסבך כהוגן. לא מאחלת לאף אחד את הסיוט הזה. גם ילדיי חטפו - שזה הסיוט הגדול באמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שבת חורפית: אתר החרמון נפתח למבקרים; הכינרת עלתה ב-16 ס"מ

בין האימהות לחיי הזוהר: לירון ויצמן מתכוננת ל"אח הגדול"

כבשה את המסך – ואת לב הצופים: הצלחת משחקי הכס • מסכמים עשור

חיסון
חיסון | צילום: חדשות 13

"זה מאוד מזכיר את המגפה שהייתה בשנים 2011-2009, אנחנו קוראים לאוכלוסייה להתחסן", אמרה ד"ר יעל חביב, מנהלת המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי שיבא. "השפעת עכשיו מתחילה לקבל ממדים של מגפה".

הבהלה סביב התפרצות השפעת בשבועות האחרונים נמשכת, וגם הערב עדיין מאושפזת בבית החולים שיבא שבתל השומר, על אף השיפור במצבה, היולדת בת ה-26 שנמצאת במצב קשה בגלל סיבוכים של המחלה.

שירי מימון
שירי מימון | צילום: לירז עמיר

גם מחר בבוקר צפויים המונים לפקוד את המרפאות ברחבי הארץ במטרה לקבל חיסון – שהיה ונותר הדרך הטובה ביותר למנוע את ההידבקות בשפעת.