משרד הבריאות דורש: איסור יציאת ישראלים למדינות מוכות קורונה

המשרד המליץ על אסטרטגיה חדשה, שבמסגרתה תתאפשר טיסה למדינות שעליהן יש אזהרת מסע, שבהן הודו, טורקיה וברזיל, רק במקרים חריגים. השבים ממדינות אלו יחויבו בבידוד - גם אם חוסנו

זמן צפייה: 03:38

משרד הבריאות המליץ היום (שלישי) על אסטרטגיה חדשה בנוגע לשמיים הפתוחים, שבמסגרתה תיאסר יציאת ישראלים למדינות שעליהן יש אזהרת מסע בשל רמת תחלואה גבוהה. המשרד דורש להביא את התוכנית לאישור הממשלה, כדי לאפשר את המשך ההקלות במשק.

לפי התוכנית, מדינות העולם יחולקו לשתי קבוצות, כאשר למדינות שלא מוגדרות כמסוכנות תתאפשר טיסה כרגיל. לעומת זאת, למדינות שבהן יש התפרצות קורונה משמעותית תאפשר טיסה רק במקרים חריגים. יתרה מכך, השבים ממדינות אלו יחויבו בבידוד, גם אם חוסנו, ואם הם אזרחים זרים, הבידוד יתרחש במלונית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הממשלה תדון במינוי שר משפטים: גנץ מתנגד להעברת הסמכויות

משרד התיירות יעביר כסף לחברות תעופה זרות שיביאו תיירים לאילת

חשד: ביצע בתשלום עבירות מין בבת משפחתו הקטינה – במשך עשור

נתב''ג המחודש
נתב''ג המחודש | צילום: צילום מסך

כידוע, המדינות שעליהן יש אזהרת מסע נכון להיום, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, הן הודו, טורקיה, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה ומקסיקו. בד בבד, המשרד המליץ לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש, לסוף יוני.

אתמול, כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר לחדשות 13 כי "ילדים שיטוסו לחו"ל יחויבו ב-10 ימי בידוד בחזור". עוד אמר כי ייתכן והשבים ממדינות שבהן התחלואה גבוהה ייכנסו לבידוד - גם אם כבר התחסנו, וגילה כי קשה לאתר ישראלים שחוזרים מהודו עם הנגיף, משום שרבים מהם שבים בטיסת קונקשן.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2704212054' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם פרופ′ גרוטו' poster='' kid='1_mldt1jlc' duration='94']

בתוך כך, בריאיון לחדשות 13, הביע הפרופסור איתמר גרוטו תמיכה בהחלטת משרד הבריאות ואף הוסיף כי "יש לעשות כל מאמץ כדי לסגור את המדינה. זו נקודה בזמן שבה יש לנו את האפשרות לעשות הכלה של המגפה אצלנו. אני לא אומר לסגור את כל השמיים", הבהיר, "אבל כן להקפיד על נושא הבידודים".