החמרה בהגבלות: החוזרים מ-10 מדינות בלבד לא יצטרכו בידוד

ברקע העלייה בתחלואה והחמרת ההגבלות, החל משבוע הבא החוזרים מרוב היעדים בעולם יחויביו בבידוד - כולל מחוסנים ומחלימים. בין המדינות: צרפת, ארה"ב וגרמניה

נתב"ג, קורונה
נוסעים מחו"ל מגיעים לנתב"ג | צילום: רויטרס

ברקע העלייה בתחלואה, הודיע משרד הבריאות על רשימת המדינות אליהן הנוסעים יחוייבו בבידוד בחזרה מהן - גם מחוסנים ומחלימים. מלבד 10 מדינות נבחרות, על רוב היעדים בעולם תוטל מגבלת בידוד או איסור טיסה למעט אישור חריג. ההחלטה תיכנס לתוקפה ביום שני הבא. יש לציין כי זה המתווה שמשרד הבריאות קבע, הוא נכנס לתוקף, אך הכנסת יכולה לבטלו או לשנותו בעוד שבוע.

בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס פירטה הבוקר בוועדת החוקה של הכנסת את הסיבות לעדכון הרשימה ואמרה כי "הרעיון של המודל החדש הוא לזהות מדינות שהן בסיכון מאוד גדול לנו, המטרה היא לצמצם נסיעות למינימום הכרחי ולזהות מדינות יותר בטוחות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן – גם אם יהיה סגר

למרות מבצע החיסון השלישי – יותר ממאה התפרצויות בבתי אבות

חשד לרצח: גבר נמצא מת בדירתו בנתניה

נתב''ג
נתב''ג

השבים מעשרת המדינות הבאות יחוייבו בבידוד קצר של 24 שעות או עד קבלת תשובת בדיקה שלילית: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה. מי שלא התחסן עד כה, יחוייב בבידוד מלא בשובו לארץ ממדינות אלה.

בין המדינות עליהן תחול חובת בידוד מלא מכל גיל גם למחוסנים ומחלימים נמצאות אוקראינה, איטליה, איסלנד, ארצות הברית, בוטסואנה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה, אסוואטיני ותונסיה.

בין המדינות עליהן יתקיים איסור טיסה הן: בולגריה, ברזיל, ספרד, מקסיקו, גאורגיה והודו. מדינות אלו יצטרפו לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, המחייבות בידוד כבר היום: איחוד האמירויות, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, מונגוליה, מיאנמר, נמיביה, פיג'י, קולומביה וקמבודיה.