נדבק שישי של המוטציה אותר בישראל; לראשונה - אדם שלא שב מחו"ל

אדם נוסף הנושא את זן נגיף הקורונה הבריטי אותר בישראל. זוהי הפעם הראשונה שנמצא נשא של המוטציה שלא שב מחו"ל לאחרונה, אלא שנדבק בקהילה

זמן צפייה: 00:19

פרסום ראשון: מקרה נוסף של המוטציה הבריטית אובחן היום (שני) בישראל. מדובר במקרה ראשון של הדבקה בקהילה ולא של אדם ששב מחוץ לארץ. זהו הנדבק השישי בזן החדש שאותר בארץ.

כזכור, במשרד הבריאות מביעים בימים האחרונים דאגה הולכת וגוברת מהתפשטות המוטציה של הקורונה שמקורה בבריטניה, אולם לאחרונה פורסם בחדשות 13 שבכיר במשרד הבריאות טוען כי "המוטציה הבריטית היא המצאה של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

לטענת אותו בכיר, "ג'ונסון היה צריך לטעון כי יש מוטציה מסיבות פוליטיות, כדי להסביר לאזרחים שלו מדוע הקורונה מתפשטת שם במהירות. אין הוכחה שהמוטציה מדבקת ב-70% יותר". עם זאת, העמדה הרווחת במשרד הבריאות היא כי המוטציה אכן משפיעה על מקדם ההדבקה באופן משמעותי.

בחדשות 13 פורסם לראשונה על תכנית משרד הבריאות למיפוי מוקדי המוטציה הבריטית בישראל. על פי התכנית, ישתמשו וייקחו באופן יזום דגימות בערים שמהוות מוקדי תחלואה, חולים במצב קשה בבתי החולים וכן נוסעים לחו"ל ששבים מהמדינות שהוגדרו מראש. אחת הסברות שעולות במשרד הבריאות הערב כי היא העליה החדה בתחלואה במגזר החרדי קשורה למוטציה.