לקראת המלצת ה-FDA: בנט יכנס דיון מומחים על חיסוני ילדים

בעקבות ההחלטה הצפויה של מנהל המזון והתרופות האמריקני להמליץ על חיסון הקורונה לילדים בגילאי 11-5, ראש הממשלה הודיע כי כבר הערב יתקיים דיון מיוחד בנושא

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס הערב דיון עם בכירי משרד הבריאות בעקבות הדיון שהחל היום (שלישי) במנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בו ככל הנראה ימליצו על חיסון לילדים בגילאי 11-5. לפי התכנית, הדיון ב-FDA יימשך עד מאוחר בלילה (שעון ישראל).

המומחים האמריקנים צפויים להמליץ על החיסון לילדים בגילאי 11-5, המומחים של פייזר הציגו נתונים שמראים כי החיסון יעיל ב-91% בקבוצת הגיל הזו. המומחים יצטרכו להצביע האם התועלת שתופק מחיסון ילדים גוברת על הסיכון.

Xstmos
נתונים מתוך דיון ה-FDA | צילום: צילום מסך

לפי הנתונים שהוצגו למומחים, רמת הנוגדנים אצל הילדים שחוסנו הייתה דומה לזו שאצל מבוגרים שהתחסנו במינון גבוה יותר ונרשמה יכולת ניטרול טובה גם נגד וריאנט דלתא. תופעות הלוואי המקומיות היו דומות לאלו שנצפו אצל המבוגרים ותופעות הלוואי הסיסטמיות היו נמוכות משמעותית אצל בני 11-5 מאשר אצל בני 25-16.

עוד עולה מהנתונים, כי על כל מיליון ילדים (זכרים) בני 11-5 שיתחסנו, ייחסך מקרה מוות אחד ו-67 אישפוזים. עם זאת, צפויים להיות 57 מקרי דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס). אצל ילדות ה"חיסכון" במקרי אישפוז ומוות הוא דומה ואילו הסיכון למיוקרדיטיס יורד ל-34 לכל מיליון מחוסנות. בסך הכול מדובר ביתרון גדול של החיסון.

כבר בשבוע הבא הייתה אמורה להתקיים ישיבה של המומחים בארץ בנושא, אך כאמור, ראש הממשלה יכנס כבר הערב את מומחי משרד הבריאות לדיון. במשרד הבריאות דובר על אישור של החיסונים ותחילת מבצע חיסונים לילדים כבר בשבועות הקרובים.

כזכור, משרד הבריאות החליט אמש באופן סופי להעביר בשידור חי חלק מדיוני המומחים של המשרד לגבי אישור החיסון לילדים. כמו כן, העמדות והנימוקים למתן החיסון יהיו פתוחים, בעוד שחלק מההצבעה תהיה סגורה לציבור. במסגרת השידור החי, אזרחים מן השורה יוכלו להירשם לדיון ולהביע את עמדותיהם בפני המומחים ולשאול שאלות.

בהנחיית משרד הבריאות, קופות החולים החלו להיערך למתן החיסונים לאוכלוסיית הילדים בארץ, כאשר בין היתר הן יצטרכו לזמן באופן אקטיבי את הורי הילדים להגיע למתחמי החיסון - כלומר קופות החולים והרופאים האישיים ישלחו הודעות להורים להזכיר להם על התור שנקבע עבור בנם או בתם.