מחדל הבדיקות המהירות: המחלוקת על התקציב שתוקעת את המתווה

מתווה הבדיקות אמור היה לאפשר לבעלי עסקים ולילדים עד גיל 16 להיכנס לאירועי תרבות וספורט, אך בשל סירוב הממשלה לסבסד את עלותן עבור עסקים, המתווה טרם יצא אל הפועל

זמן צפייה: 04:49

במסגרת פתיחת המשק עם התו הירוק, הכניסה למגוון מקומות תתאפשר אך ורק למחוסנים, למחלימים ולאלו שיעברו בדיקות קורונה מהירות, אך מתוווה הבדיקות טרם יצא אל הפועל בשל מחלוקת על התקצוב. נכון לעכשיו, הממשלה לא מוכנה לסבסד את הבדיקות עבור העסקים, כלומר המימון שלהן יגיע מכיסו של בעל העסק או מכיסם של הצרכנים. "אם המשפחה תשלם על זה, זה יעלה להם כ-60 שקלים לכל ילד. אבל אם המדינה תשתתף, זה יכול לעלות הרבה יותר זול", אמר תומר ניצן, מנהל איכילוב Well.

כך למשל, לצד שגרת האימונים של נבחרות הספורט בישראל, ישנה גם שגרת בדיקות הקורונה שהכרחית להן לא פחות. "אנחנו צריכים מהירות תגובה מאוד גבוהה במקרה של חשש להדבקה בנבחרות שלנו וזה כלי שהוא מאוד משמעותי מבחינתנו", אמרה רוני דינמן ונטורה, דוברת איגוד ההתעמלות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יהיה פה אילת 2": הוארך מעצר החשוד באונס הקטינה במלונית

שני חיילים נפגעו קל מפגיעת ברק בדרום

טרגדיה בנגב: שלושה ילדים מתו משאיפת עשן בשריפה שפרצה בביתם

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

"מאוד עצוב לי שאני לא יכול לראות את האופרה, אותה הכרתי בחודש מאי בקונצרטים דיגיטליים. זה משהו שחיכיתי המון זמן" סיפר עומר פנחס בן ה-15, שעל פי התו הירוק הוא לא יכול להיכנס, כמו שאר הילדים מתחת לגיל 16 לגני אירועים, הופעות או אטרקציות בלי הבדיקות המהירות שנכון לעכשיו עדיין תקועות.

הבדיקות המהירות מבוקשות לא רק בבתי עסק, אלא גם במקומות עבודה. על פי החוק, לא ניתן לחייב עובדים להתחסן, עם זאת המעסיקים רוצים לוודא שמקום העבודה שלהם נקי מקורונה. בעקבות כך, במשרד הבריאות הבטיחו כי תוך שבוע-שבועיים יגובשו התקנות שיאפשרו להציב את הבדיקות המהירות בכניסה לעסקים.