הרחבת התו הירוק, ומתווה לתפילה בכותל: כל התקנות שאישר הקבינט

ברקע פתיחת שנת הלימודים, קבינט הקורונה אישר את הרחבת התו הירוק לעובדי הוראה, מערכת הבריאות, מסעדות, בריכות וחדרי כושר. אירועי הסליחות יוגבלו ל-8,000 מתפללים • כל הפרטים

זמן צפייה: 01:46

הקבינט אישר אמש (שני) את מתווה התו הירוק המורחב, שיחול על עובדי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מסעדות, בריכות וחדרי כושר - שיחויבו להציג אישור חיסון או בדיקת קורונה שלילית. בנוסף, תיבחן החלת מתווה התו הירוק על ענפים נוספים במשק.

שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה, והקבינט אישר כי תלמידי כיתות ח' עד יב' בערים אדומות ילמדו באופן מקוון במידה ופחות מ-70% מהתלמידים קיבלו את מנת החיסון הראשונה. במהלך החודש הראשון ללימודים יעודדו את תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון להתחסן בבתי הספר, כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית. החל מ-30 בספטמבר היקף ההתחסנות למדד זה ייבחן ביחס לשתי מנות חיסון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלפים ליוו את בראל למנוחות, האם תקפה: "בנט ביזיון"

הושלמה הנסיגה מאפגניסטן – הטאליבן השתלט על נמל התעופה בקאבול

ירושלים: בת 14 שחלתה בקורונה אושפזה בביה"ח שערי צדק במצב קשה

יש לציין כי בעקבות דרישת הנהגת ההורים הארצית, מסתמן שברשויות אדומות תלמידי כיתות ח'-י"ב יוכלו ללמוד בשטחים פתוחים ולא רק מרחוק. בנוסף, הורים לא יוגבלו ל-10 דקות עם הילדים בגן ובכיתות הנמוכות ויוכלו לשהות איתם בלי הגבלה בחצר הגן או בית הספר.

המתווה שהקבינט אישר לקיום אירועי הסליחות בכותל המערבי כולל מגבלת משתתפים של עד 8,000 מתפללים, כאשר הם יחולקו ל-18 קפסולות ברחבי הכותל. כמו כן, תחול החובה לעטות מסכה, ויינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות. בנוסף, יבוצעו פעולות הסברה וההמלצה תהיה להגעת מחוסנים ומחלימים בלבד. משטרת ישראל תנתב את ההמון בכניסות לעיר העתיקה.

במהלך ישיבת קבינט הקורונה התייחס השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, לנסיעות לאומן בראש השנה: "נראה לי מוזר שאנחנו מתעלמים מפצצה מתקתקת - אומן. מדובר ב-100 אלף איש ששוהים בצפיפות ועולים אחר כך למטוס, מתפזרים בבתים, ואחר כך מתפזרים לבתחי כנסת - יש כאן מגה אירוע".

במקביל, שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף: "צריך להטיל לעשות הגבלה על התקהלויות המוניות, במיוחד כשאנחנו לוקחים סיכון ופותחים שנת לימודים, אבל זה לא על סדר היום בקבינט, פשוט כי אין יכולת לתאם את זה עם משרדים אחרים וגם אין רצון מצד משרד האוצר לפצות את הענפים שיפגעו מזה. בסוף, דברים בחשיבות פחותה מזה כמו הופעת ענק מאיימים על פתיחת שנת הלימודים". בתגובה, שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אין דין חתונה כדין תיאטרון".

יאיר פינס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר במהלך ישיבת הקבינט: "מי שלא מחוסן, שייבדק. ומי שלא מוכן - שלא ימשיך לקבל שכר. זה מצריך חקיקה, ועד שתעבור החקיקה יש לנו הסדר זמני. גם הבדיקה תהיה על חשבון העובד. לא התחסנת - יש לזה מחיר".