תיעוד: למרות שחויבו בבידוד - שחקני נבחרת אתיופיה חגגו בארץ

בעקבות הסרטון, משרד הבריאות פנה למשטרה בטענה שלא ברור כיצד שחקני הנבחרת הלאומית של המדינה שמוגדרת אדומה ובעלת סיכון לתחלואה גבוהה נכנסו ארצה ואינם בבידוד. "שערורייה וסכנה לציבור"

זמן צפייה: 00:21

פרסום ראשון: משרד הבריאות פנה היום (חמישי) למשטרה בעקבות סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, אשר מראה את שחקני נבחרת הנוער של אתיופיה בכדורגל מבלים בישראל מחוץ למסעדה בנתניה - זאת למרות חובת הבידוד שחלה עליהם.

לפי שעה לא ברור כיצד הגיעו לישראל, בטח לנוכח העובדה שהם הגיעו לא מחוסנים וממדינה עם רמת סיכון תחלואה גבוהה - שאפילו מחוסנים שחוזרים ממנה, צריכים להיות בבידוד.  בכיר במשרד הבריאות התייחס לסוגיה, ואמר: "הסרטון מקומם. מדובר בשערורייה וסכנה לבריאות הציבור". הסרטון הובא מתוך הטוויטר של כתב הספורט אורי לוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביום הרביעי ברציפות: מעל 100 מאומתים; בנימינה הפכה לאדומה

בריטני ספירס בביהמ"ש: "אני בטראומה, רוצה את חיי בחזרה"

צוות ההגנה של נתניהו: "מבקשים לא לחפש את שמו בנייד של ישועה"

שחקני נבחרת אתיופיה בכדורגל מבלים בארץ
שחקני הנבחרת הלאומית של אתיופיה מבלים בנתניה

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כניסת ספורטאים מאתיופיה לא אושרה על ידי משרד הבריאות. לאחר שכבר נכנסו לישראל, הורה משרד הבריאות על מתווה קפסולות ובידוד לפיו הם היו אמורים לנהוג בעת ביקורם. משרד הבריאות רואה את המקרה בחומרה ויחדד את הנחיותיו בנושא ספורטאים זרים מול משרד התרבות והספורט".

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "המשרד רואה בחומרה רבה הפרות בידוד של ספורטאים הנכנסים לארץ. קיים מתווה קפדני שסוכם אל מול משרד הבריאות על מנת שספורטאים יוכלו להתאמן ולשחק בישראל תוך שמירה על בריאותם ובריאות הציבור. התנהלות בניגוד למתווה המוסכם, מסכנת הן את בריאות הספורטאים והן את הציבור הרחב, כמו גם את המשך קיום תחרויות הספורט הביןלאומיות בישראל.