מנכ"ל משרד הבריאות לקופ"ח: היערכו לחיסון שלישי מיום ראשון

פרופ' נחמן אש הודיע למנכ"לי קופות החולים להיערך למתן חיסון שלישי לבני 60 ומעלה, שעברו 5 חודשים מאז שחוסנו. ועדת החוקה אסרה טיסות ל-4 יעדים עד ה-9 לאוגוסט

זמן צפייה: 12:46

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, הודיע למנכ"לי קופות החולים להיערך למתן חיסון שלישי לבני 60 ומעלה, שהתחסנו לפני למעלה מחמישה חודשים, החל מיום ראשון - כך נודע בצהריים (חמישי) לחדשות 13. ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, ימסרו בשעה 20:00 הצהרה מיוחדת.

בנט התייחס לנושא במהלך סיור בעוטף עזה ואמר כי "אנחנו מסתכלים על מספר החולים במצב קשה ולכן הוחלט שצריך לחסן חיסון שלישי לבני 60 ומעלה שהתחסנו לפני יותר מחמישה חודשים".

עוד קודם לכן דנה ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בתקנות התו הירוק ובהוספתן לרשימה השחורה של מדינות שתיאסר יציאה אליהן. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי-פרייס שנמצאת בימים האחרונים בעין הסערה, אמרה בדיון כי כיום ישנם בין 200-150 חולים מאומתים שנכנסים לישראל ביום".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

ד"ר שרון אלרעי פרייס הבהירה בוועדת החוקה: "אם ממשיכים במודל הנוכחי, יוון בולגריה ואיחוד האמירויות ייכנסו בשבוע הבא לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן אסורה. איטליה וצרפת ייכנסו לאזהרת מסע חמורה".

"כבר הגענו ל-800 אנשים וחולים שנכנסו דרך המעברים בעיקרם מנתב"ג", אמרה אלרועי-פרייס. בין 60-50 אחוז מתגלים כבר בנתב"ג בבדיקה הראשונה והיתר מתגלים במהלך הבידוד. זו עליה אקספוננציאלית בתחלואה המיובאת. מה שבאמת מדאיג אותנו היא תחלואה שבאה מכל העולם, בעיקר תחלואה של מחוסנים. מכל העולם שיעור התחלואה החוזרת עומד על בין 0.1% ל 0.6%".

ד''ר שרון אלרועי-פרייס
ד''ר שרון אלרועי-פרייס | צילום: צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אלרועי-פרייס התייחסה גם לרשימת המדינות ואמרה שכמו יוון, גם איטליה צפויה להיכנס לרשימת המדינות שאסור לצאת אליהן. עם זאת, היא הבהירה כי עד שלא ייכנס מודל חדש, מדינות ימשיכו להיכנס לרשימה, אך במשרד הבריאות בודקים מודל חדש.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב (העבודה), התייחס בפתח הדיון למתקפה נגד ראש שירותי בריאות הציבור ואמר: "אנחנו כאן בוועדה מכבדים את העמדות המקצועיות של משרד הבריאות ואת מציגי ומציגות העמדות הללו. השיח הדמוקרטי מחייב שיח פתוח וביקורתי, טוב שנשמעות עמדות אחרות, אך כאן בוועדה יש לנו אמון מלא ביושרה ובמחויבות המקצועית של כל העוסקים בשמירה על בריאות הציבור".

בעקבות הצהרת פרייס על הכוונה לגבש מודל חדש, החליטה הוועדה על קיצור משמעותי של תוקף תקנות התו הירוק שנכנס היום לתוקף, כך שיחול עד תאריך ה-7.8. בנוסף, הוחלט לקצר ב-3 ימים את תקנות הגבלות היציאה למדינות בסיכון מירבי, כך שיחול עד תאריך ה-9.8. איסור הטיסות יחול על גיאורגיה, טורקיה,קפריסין ובריטניה.