ד"ר פרייס: לא יכולה לחתום על פתיחה בעוד חודש - תלוי בתחלואה

בניגוד לדברי רה"מ שטען כי המשק ייפתח במלואו בחודש אפריל, ראש שירותי בריאות הציבור אמרה בריאיון לגל"צ כי אינה "יכולה לחתום על כך". על העוצר בפורים: "חושבים להטיל הגבלות רק בעיר אחת"

ד"ר שרון אלרעי פרייס

"לא יכולה לחתום על פתיחה בעוד שבועיים או חודש - זה תלוי בתחלואה" - כך אמרה הבוקר (חמישי) ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות בריאיון לגל"צ, ובכך סתרה את התכנית שהציג אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה המשק יחזור לפעילות מלאה בחודש אפריל - בכפוף למדדי התחלואה.

בהתייחסה לעוצר בחג הפורים, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "אנו חושבים מה לעשות היום ראשון בערב בירושלים, אם אפשר להטיל הגבלות ספציפיות רק בעיר אחת. לא נראה הגיוני שיהיה עוצר בכל הארץ בגלל שאנחנו לא יודעים למקד פעילות על עיר אחת - כל הרעיון הוא למקד איפה שצריך".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "לא בטוח שנוכל לחגוג את פסח יחד – זה תלוי בציבור"

מחקר ישראלי: מנת החיסון הראשונה יעילה ב-57% במניעת תחלואה

לאחר שאיבדה את אביה לקורונה, יעל בת ה-10 מבקשת: "לכו להתחסן"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

על מסיבות הפורים אמש בתל אביב, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור: "בעיה חמורה, אנשים התנהגו בחוסר אחריות ובצורה מזעזעת. בסוף החגיגות האלו פוגעות בילדים שלנו שלא הולכים לבית הספר, לכן האחריות היא על כל אחד מאתנו".

זאת ועוד, ד"ר אלרעי פרייס התייחסה למדיניות סגירת נתב"ג לאזרחים ישראלים ואמרה: "מבחינתו סגירת נתב"ג צריכה להיות כמה שיותר קצרה. הבעיה שעומדת בפנינו הוא הסיכון שיגיע איזשהו וריאנט מחוץ לארץ שיסכן את כל מדינת ישראל". עוד הוסיפה: "הפתרון הוא שיהיה בידוד ביתי לאנשים שיגיעו מחו"ל, ואז יוכלו להכנס כמה שרוצים". עוד הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור: "אם ייכנס זן קורונה שעמיד לחיסון - אז כל מבצע החיסונים יהפוך למיותר והרבה אנשים עלולים למות לשווא".