ד"ר אלרעי-פרייס: 17% מהחולים הקשים - אנשים שקיבלו מנת חיסון

ראש שירותי בריאות הציבור הדגישה את החשיבות בקבלת מנת החיסון השנייה: "המנה הראשונה לא מספקת הגנה מלאה". עוד התייחסה לסגר והצהירה: "אי אפשר לדמיין שנצא ממנו עוד 10 ימים"

ד"ר שרון אלרעי פרייס

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה היום (שלישי) לנתוני התחלואה הגבוהים והודיעה כי 17% מהחולים שמצבם קשה - הם אנשים שכבר קיבלו מנת חיסון ראשונה. "אחרי מנת חיסון אחת לא מגיעים להגנה מלאה, ולכן כל כך חשוב להגיע למנת החיסון השנייה", הסבירה בתדרוך לתקשורת.

עוד התייחסה אלרעי-פרייס לשיא הנדבקים שנרשם היום: "כשמגיעים למצב של תחלואה כזאת גדולה - כל המערכת נמתחת עד הקצה", אמרה. "המוטציה הבריטית מתפשטת בקהילה, לא רק באנשים שחזרו מאנגליה. אין ספק שחלק מהעלייה בתחלואה היא בגלל המוטציה". לדבריה, "אי אפשר לדמיין שעוד 10 ימים נצא מהסגר".

בהמשך דבריה התייחסה גם לפרטי ההסכם עם חברת התרופות "פייזר", ואמרה: "אנחנו עובדים עם פייזר להעלות את כל ההסכם באופן מלא ושקוף".

עוד בחדשות 13 >>

מבצע החיסונים מתרחב: ממחר בני 50 ומעלה יוכלו להתחסן

שיא שלילי: 9,589 אובחנו ביממה; יותר מחצי מיליון נדבקו עד כה

הדרכון הירוק: מי יקבל את האישור ולאן יהיה רשאי להיכנס?

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות על הרחבת מבצע "חוזרים לחיים", כך שהחל ממחר גם בני ה-50 ומעלה יוכלו להתחסן, זאת לאחר שרק היום נפתחה האופצייה גם עבור בני ה-55 ויותר. במשרד הבהירו כי על מנת להתחסן, יש לתאם תור מראש דרך קופות החולים. עד כה, 1,854,358 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

במקביל, נרשם שיא שלילי במספר הנדבקים היומי עם 9,589 נשאי קורונה שהתגלו אתמול בישראל. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה חצה את החצי מיליון. כעת בארץ, 74,639 נשאים פעילים, בהם 1,027 במצב קשה, מתוכם 247 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-3,704.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

עוד עדכנו במשרד כי 1,759 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 5,458 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 1,391 אחיות ו-578 רופאים. כמו כן, אתמול בוצעו 129,499 בדיקות - 7.6% מהן יצאו חיוביות. עד כה, 1,854,055 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, והחל מהיום גם בני ה-55 יכולים להתחסן.